Protokół Nr II/2010

z sesji rady Gminy Dobre odbytej w dniu 6 grudnia 2010 roku w lokalu Urzędu

Gminy w Dobrem.

Obrady rozpoczęły się o godzinie 9.05 i trwały do godziny 12.50

Do pkt.1.Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Gminy pan Szczurowski Ryszard Jan .

.Powitał wszystkich zebranych , poinformował ,że w sesji udział bierze 14 radnych ,

co stanowi 94 % ustawowego składu rady , w związku z tym sesja władna jest do podejmowania uchwał

W chwili rozpoczęcia sesji nieobecny jeden radny pan Andrzej Zagrodzki .

Lista obecności na piśmie w załączeniu .

Następnie Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad .

Porządek na piśmie w załączeniu do niniejszego protokółu .

Radny Waldemar Szymański – wnoszę o odroczenie dzisiejszej sesji , nie zwołano jej

zgodnie z przepisami prawa .

Sekretarz Gminy pan Sławomir Miąskiewicz odczytał opinie prawną dot.terminu zwołania

II sesji Rady Gminy Opinia na piśmie w załączeniu .

Radny W. Szymański – nie zachowano terminu 7 dniowego zwołania sesji .

Do pkt.2.Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji .

Radni w głosowaniu jawnym przyjęli protokół z poprzedniej sesji 7 głosami za

przy 1 wstrzymującym się od głosu , 6 radnych nie brało udziału w głosowaniu .

Do pkt.3.Zapytania radnych .

Radny W.Szymański – czy będzie zatrudniony wicewójt ?

Dlaczego firma zbierająca śmieci tym razem ich nie odebrała ?

Odnośnie odśnieżania Pokrzywnika , podzielono to odśnieżanie na dwie części , dlaczego ?

Radny Stanisław Pawiński – w kierunku Duchowa nie było widać , że odśnieżono ,

czy ustabilizuje się ciśnienie wody ?

Radny Mirosław Koseski – proszę o odpowiedź w sprawie zatrudnienia wicewójta.

Radna Hanna Wadas – czy my jako radni otrzymamy Wieloletni Plan Inwestycyjny ?

Radny Sławomir Wierzba -czy firma odbierająca odpady otrzyma wynagrodzenie

za nie wykonane usługi i czy będzie to odliczone mieszkańcom, drogi przecież były

odśnieżone i przejezdne .

W tym czasie przybył spóźniony radny Andrzej Zagrodzki.

Do pkt.4.Wójt Gminy pan Krzysztof Radzio wybrany w wyborach w dniu 21 listopada 2010 roku złożył ślubowanie :

 

- 2 -

„Obejmując urząd Wójta Gminy , uroczyście ślubuje ,że dochowam wierności

prawu , a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy .

Tak mi dopomóż Bóg „

Wójt Gminy – dziękuję za oddane głosy i ponowne powierzenie mi obowiązków Wójta Gminy .

Dziękuję za współpracę radnym poprzedniej kadencji .

Dziękuję swoim pracownikom , bo praca Urzędu Gminy oceniona była bardzo wysoko.

Gratuluję wyboru radnym i mam nadzieje ,że nasza współpraca będzie układała się przynajmniej taka jak do tej pory. .

Dziękuję wszystkim sołtysom , kadencja sołtysów również dobiega końca , życzę więc Państwu , aby obecni sołtysi nadal nimi pozostali jak najdłużej .

Następnie Przewodniczący rady Gminy ogłosił 5- minutową przerwę.

Do pkt.5.Informacja Wójta Gminy o prowadzonych inwestycjach i ostanie finansowym gminy .

Wójt Gminy – wszystkie informacje są jawne . Radni otrzymują co pół roku

informację z realizacji budżetu gminy .

Wieloletni Plan Inwestycyjny znajduje się na stronie internetowej Urzędu Gminy , nowi radni otrzymają WPI na płycie lub w wersji papierowej w zależności od potrzeb .

Na dzień dzisiejszy budżet gminy wynosi : dochody 17 mln złotych

wydatki 20,6 mln złotych

zadłużenie na chwilę obecna wynosi 3,3 mln złotych co stanowi ok.20 % .

W piątek byłem w Urzędzie Marszałkowskim , rozliczamy obecnie dwie duże inwestycje na około 3 mln złotych..Przygotowujemy odpowiednie dokumenty , aby w lutym lub styczniu wystąpić z wnioskiem o płatność.

1/zakończono rewitalizację Dobrego – koszt zadania 1,8 mln złotych,

2/trwa kanalizacja Dobrego ,

3/w Dobrem wymieniono starą sieć wodociągową na nową , dobudowano wodociąg do

gospodarstw , w których go nie było .

Wymiana sieci miała na celu zwiększenie ciśnienia wody .

4/ na drogach wykonano stabilizację w Bzozowicy , część prac pokryto ze środków

FOGR-u,

5/realizujemy program związany z podłączeniem internetu i zaopatrzenia mieszkańców

w komputery . W tym celu zakupiliśmy wieżę od TP S.A. w Dropiu ,

6/w Urzędzie Gminy w Dobrem jest 25 etatów , w trakcie kadencji przybyło 1 etatu informatyka , 1 etat w GOPS wynikający ze zwiększenia obowiązków ,

ubyło 3 etaty obsługi tzn. palacze gdyż wymieniono piece centralnego ogrzewania , które

nie wymagają tak licznej obsługi,pozostał tylko jeden pracownik gospodarczy,

7/ilość zadań w Urzędzie Gminy w ciągu ostatnich czerech lat znacznie wzrosła .

Nastąpił wielki wzrost jeśli chodzi o księgowość . Podwoiła się liczba osób objętych dostawą wody, mieszkańcy objęci są obowiązkiem uiszczania opłat za śmieci .

Wszystkie wpłaty trzeba zaksięgować .

Odnośnie zbiórki odpadów .

Umowę na odbiór mamy z firma jeszcze na 2011 rok . Opłata nie jest wysoka .

W roku następnym trzeba będzie ogłosić kolejny przetarg , trzeba zastanowić się nad

 

- 3 - .

terminem kolejnej umowy i innymi zapisami w umowie .

Każda zmiana związana jest z pieniędzmi .

W trakcie ostatniej kadencji w GZAS ubyło 4 etaty , z 14 na 10 .

W GZAS- ie zadań przybyło , zadania te związane są z obsługą projektów unijnych .

Te 4 osoby , które odeszły nie miały kwalifikacji , znalazły inną pracę .

W Urzędzie Gminy pojawiają się czasowo różni pracownicy , np. osoby skierowane przez sąd do odpracowania określonej liczby godzin , są to osoby , które jechały rowerem po spożyciu alkoholu i zostały zatrzymane przez policję . Nie mam wpływu no to ,

aby tych osób nie przyjąć .

Nawiązałem współpracę z Urzędem Pracy w Mińsku Mazowieckim , w okresie od wiosny do jesieni zatrudniamy osoby bezrobotne do prac porządkowych i innych fizycznych .

Utrzymanie tych pracowników finansuje Urząd Pracy ..

Obecnie otrzymaliśmy etat dla osoby , która będzie przeprowadzała dzieci szkolne przez ulicę .

Kolejna grupą są stażyści również finansowani przez Urząd Pracy . Na ogół są to bardzo

młode osoby , zraz po maturze .

Stażyści po okresie 6 miesięcy odchodzą , tylko nieliczni pozostają na kilka miesięcy

w ramach zastępstwa za nieobecnego pracownika . W trakcie ostatniej kadencji

7 osób odeszło na emeryturę . Na wolne miejsca ogłoszono konkurs , z wyjątkiem

stanowiska sekretarza .

Na dzień dzisiejszy opracowujemy opracowujemy dokumentacje na zakończenie budowy wodociągu na terenie całej gminy .

Ciśnienie wody w Antoninie . Projektant ma opracować projekt spięcia wodociągu z wodociągiem w Rąbierzy .Ten manewr ma na celu podwyższenie ciśnienia i jego wyregulowanie .

Złożyliśmy dużą liczbę wniosków do projektów unijnych .

Już korzystamy ze środków w kwocie ok.1 mln złotych w ramach projektu kapitału ludzkiego.

Wszelkie projekty wymagają gromadzenia olbrzymiej ilości dokumentacji .

Planuje się również kurs prawa jazdy .

W urzędzie Gminy jest potrzeba zatrudnienia pracownika , który zajmowałby się

zamówieniami publicznymi .Z całą pewnością nie będę zatrudniał wicewójta .

Znaczna część obowiązków związana z realizacją inwestycji spada bezpośrednio na mnie. Mieszkańcy chcą szybkiej i sprawnej obsługi i nie zawsze oszczędność jest dobra i

prawidłowa .

Wnioski o środki unijne opracowywane są bardzo długo , wymagają one dużego

wysiłku , aby był rozpatrzony pozytywnie .

Radny Michał Poławski – w GZAS – ie zredukowano 4 etaty , zwolnione zostały 4 osoby ?

Wójt Gminy – nikt nie został zwolniony , te osoby odeszły same .

Radny M. Poławski - odnośnie zbiórki śmieci , na terenie naszej gminy płacimy od osoby ,

niektóre osoby są zameldowane , ale faktycznie nie zamieszkują, w niektórych gminach płacone jest od worka .

Wójt Gminy - płacone jest od osób faktycznie zamieszkałych , właściciel posesji

składa oświadczenie , że dana osoba nie zamieszkuje i nie korzysta z odbioru odpadów .

Takie oświadczenie obowiązuje 1 rok ..

Dobrym systemem jest taki , w którym płacą wszyscy .

Na przykład w gminie Stanisławów nie było referendum i opłaty są na zasadzie

 

- 4 -

dobrowolności . W miastach działa to jeszcze inaczej . Właściciel posesji musi mieć umowę z firmą odbierającą odpady i za ich odbiór musi do niej zapłacić .

Nasz system jest sprawiedliwy i w miarę tani .Worki Kolorowe można wystawiać bez ograniczeń .

Czarnych worków może brakować tylko wtedy gdy w domu są małe dzieci lub

osoby korzystające z pieluch jednorazowych . Za dodatkowe czarne worki trzeba zapłacić.

Radny Sławomir Wierzba - uważam , że system nie jest sprawiedliwy , bo np. dwa worki czarne od jednej osoby i dwa worki od pięciu osób .

Wójt Gminy - dzisiaj o tym, nie mówmy , bo umowa jeszcze trwa kolejny rok , będziemy o tym dyskutować w odpowiednim czasie . Wszelkie uwagi proszę notować .

Radny Stanisław Pawiński - wszystkie te uwagi proszę zgłaszać w wolnych wnioskach .

Radny Michał Sitnicki – dochody gminy to są średnio za 4 lata ?

Wójt Gminy – to są dochody za ten rok na dzień dzisiejszy . W dochodach gminy zaplanowano wpływy środków unijnych , ale w trakcie roku okazało się ,że tych środków

nie otrzymamy , wpłyną na nasze konto w 2011 roku .. Dzisiaj podałem dochody , które

są realne .

P. Agnieszka Wojtyńska sołtys wsi Głęboczyca – zakończono rewitalizację Dobrego ,

a co z przystankiem ?

Wójt Gminy – w projekcie nie ujęto przystanku i parkingu .

P. Adam Wielądek mieszkaniec wsi Głęboczyca – a co w przypadku gdy rynek nie będzie odebrany ?

Wójt Gminy – uchybień nie było , prace wykonano zgodnie z projektem , dokonano

rozliczenia .

Radny W. Szymański – proszę wrócić do porządku obrad .

Do pkt.6.Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Dobre..

Podczas omawiania tego punktu w obrady opuścił Wójt Gminy .

P. Anna Walewska pracownik Urzędu Gminy przedstawiła wysokość obecnych poborów Wójta Gminy oraz możliwości najmniejszych i najwyższych stawek .

Radny W. Szymański zgłosił wniosek, aby pensja zasadnicza wyniosła 4 200,oo zł

Radny K. Laskowski zgłosił wniosek , aby pensja zasadnicza wyniosła 4 500,oo zł.

Odnośnie dodatku funkcyjnego radny W . Szymański zgłosił wniosek o wysokość

tego dodatku 1 000, oo złotych ,

radny Andrzej Zagrodzki zgłosił wniosek o wysokość dodatku 1 600, oo zł

Odnośnie dodatku specjalnego radny Jakub Chojecki zgłosił wniosek o 30 % tego dodatku

radny W. Szymański o 20 % .

Radna Hanna Wadas zwróciła uwagę na to , że nasza gmina nie jest zbyt bogatą , niedziela mamy zbyt wielkiego budżetu i pobory należy pozostawić na dotychczasowym poziomie .

Radny A .Zagrodzki – nie ma powodu , aby pobory obniżać.

Radny W. Szymański – dług gminy jest taki jaki jest .

Radny Stanisław Pawiński - wynagrodzenie niech pozostanie tak jak było .

 

- 5 -

 

Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski :

Odnośnie wynagrodzenia zasadniczego :

za wnioskiem radnego Szymańskiego głosowało 2 radnych ,

za wnioskiem radnego Laskowskiego głosowało 8 radnych .

Odnośnie dodatku funkcyjnego :

za wnioskiem radnego Szymańskiego głosowało 3 radnych

za wnioskiem radnego Zagrodzkiego głosowało 11 radnych .

1 radny wstrzymał się od głosu.

Radny W. Szymański zwrócił uwagę na to ,że głosowanie powinno przebiegać

w taki sposób ,że ile głosów za , ile przeciw , ile wstrzymało się .

Radny K .Laskowski - radny Szymański , faktycznie ma rację .

Radny A. Zagrodzki – niech będzie pełne głosowanie ..

Przew. Rady Gminy – dziekuję za zwrócenie uwagi

Odnośnie dodatku specjalnego :

za wnioskiem radnego Chojeckiego głosowało 4 radnych , przeciw 6 radnych ,

5 wstrzymało się od głosu ,

za wnioskiem radnego Szymańskiego głosowało 10 radnych , przeciw 3 radnych ,

2 radnych wstrzymało się od głosu .

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Dobre .

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 10 głosami za przy 3 przeciwnych

i 1 wstrzymującym się od głosu .

Podczas głosowania nieobecny jeden radny ..

Uchwała Nr II/3/10 na piśmie w załączeniu .

Następnie Przew . Rady Gminy ogłosił 10 – minutową przerwę .

Do pkt.7.Rozpatrzenie pism ,które wpłynęły do Rady Gminy .

1/pismo Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Dobrem o poparcie starań Rady o obniżenie kosztów wynajmu sali od OSP w Dobrem na organizacje zabawy sylwestrowej,

koszt wynajmu sali 4 tysiące złotych plus opłaty licznikowe ,

2/pismo Rady Rodziców Szkoły podstawowej w Dobrem o zabezpieczenie w budżecie gminy Dobre na 2011 rok środków finansowych na wyjazdy uczniów na basen ,

3/pismo apteki w Dobrem o przedłużenie umowy najmu lokalu na czas nieokreślony ,

4/pismo pana Jarosława Cioka zam. Czarnocin o przedłużenie umowy najmu

gruntu pod kiosk gastronomiczny

5/pismo Wienerberger Ceramika Budowlana o zbycie na rzecz spółki nieruchomości

tzn. działki o nr ewidencyjnym 943/3 położonej w Dobrem,

- 6 -

-

6/pismo Wienerberger Ceramika Budowlana o zbycie na rzecz spółki nieruchomości

tzn. działki o nr ewidencyjnym 2011/3 położonej w Dobrem,

Wójt Gminy – odnośnie 3 i 4 pisma na dzień dzisiejszy kompetencje przejmuje Rada Gminy.

Odnośnie pism z Ceramiki Budowlanej możemy ogłosić przetarg na sprzedaż proponowanych działek . Radni mogą szczegółowo zapoznać się z położeniem tych działek , jest to to temat do dyskusji i rozpoznania na klika miesięcy .

Radny W. Szymański - odnośnie ceny za salę proponuję , aby ktoś porozmawiał ze strażakami , powinni udostępnić salę za symboliczną kwotę.

Radny Piotr Chmielewski – bardzo proszę o wyrozumiałość i pomoc naszym dzieciom .

Radny A. Zagrodzki – może pan Wójt podjąłby się mediacji.

Radna H.Wadas – proponuję poddać to pod głosowanie, straż należy do gminy .

Radny K. Laskowski - właścicielem sali jest straż , nie możemy im nic nakazać .

Wójt Gminy – to radni powinni rozmawiać ze strażą.

Radny W. Szymański – proszę o zorganizowanie spotkania strażaków i Rady Rodziców ,

ja wezmę udział w tym spotkaniu .

Radny M. Koseski – na pewno strażacy nie zejdą do zera .ale może pan Wójt

coś dołoży .

Przew. Rady Gminy – może w spotkaniu udział wezmą jeszcze pani Wadas i pan Chmielewski .

Zaproponowani radni wyrazili zgodę na udział w spotkaniu .

Wójt Gminy – postaram się spotkanie zorganizować w jak najszybszym terminie.

Radny W,.Szymański - proszę o spotkanie w godzinach popołudniowych .

Radny A. Zagrodzki – proszę o wyjaśnienie przedłużenia terminów umów .

Wójt Gminy – według obecnych kompetencji umowę na dzierżawę mogę zawrzeć

na 3 lata .Powyżej tego terminu kompetencje przejmuje Rada Gminy .

Umowy proponuję zawrzeć na 10 lat , w każdej umowie obowiązuje okres wypowiedzenia..

Radny W. Szymański – podania należy omówić na Komisji .

Wójt Gminy – czy ktoś jest przeciwny wydzierżawieniu na 10 lat , jeśli nie to przygotuję projekty uchwał.

Do pkt.8.Projekt uchwały w sprawie ustalenia składu liczbowego stałych Komisji Rady Gminy

Dobre .

Radny W. Szymański – proponuję następujące składy liczbowe :

Komisja Rewizyjna 3 osoby

Komisja Budżetu 4 osoby

Komisja Rolnictwa 4 osoby

Komisja Oświaty 3 osoby

Radny A. Zagrodzki – a ile razy brał Pan udział w posiedzeniu Komisji w ciągu roku .

Radny W. Szymański – jeden raz w roku , na wspólnym posiedzeniu i ogólnie był bałagan.

Radny A. Zagrodzki - zgłaszam wniosek , aby skład liczbowy był taki sam jak do tej pory .

Radny W.Szymański – na jednym z posiedzeń Komisji Oświaty byli prawie wszyscy radni .

Ile było wniosków z posiedzeń Komisji ?

 

- 7 -

 

Radny A. Zagrodzki – skoro na posiedzeniu Komisji Oświaty było tylu radnych to świadczy jedynie o dużym zainteresowaniu radnych .

Wójt Gminy – wniosków formalnych z Komisji nie było , bo podczas obrad zostało

wypracowane wspólne stanowisko .

Czy radni są po to , aby zaoszczędzić 30 złotych czy po to , aby podejmować dobre decyzje dla 6 tysięcy mieszkańców..

Na posiedzeniach Komisji szczegółowo omawia się zagadnienia po to , aby na sesji

było już wypracowane stanowisko .

Na początku poprzedniej kadencji cała Rada dokonała oględzin dróg , szkół i całego terenu gminy .

Radny powinien znać problemy całej gminy .

Radny sam powinien podjąć decyzję w ilu komisjach chce pracować i w jakich .

Radny A. Zagrodzki – nie przepychajmy się w zależności od komitetu , z którego startowaliśmy .

Radny St. Pawiński – a jakie to ma znaczenie z czyjego komitetu radny startował.

Za wnioskiem radnego Szymańskiego głosowało 5 radnych , 9 głosowało przeciw ,

1 radny wstrzymał się od głosu ,

za wnioskiem radnego Zagrodzkiego głosowało 10 radnych , 4 głosowało przeciw ,

1 radny wstrzymał się od głosu .

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 11 głosami za, przy 4 przeciwnych .

Uchwała Nr II/4/10 na piśmie w załączeniu .

Następnie Przewodniczący Rady Gminy ogłosił krótką przerwę w obradach .

Obrady opuścił radny Waldemar Szymański deklarując swoje członkostwo

w Komisji Rewizyjnej .

Do pkt.9.Projekt uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego i członków Komisji Rewizyjnej .

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .

Uchwala Nr II/5/10 na piśmie w załączeniu .

Do pkt.10.Projekt w sprawie wyboru przewodniczącego i członków Komisji Budżetu ,

Finansów, Planowania i Przemysłu .

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .

Uchwała Nr II/6/10 na piśmie w załączeniu .na piśmie .

Do pkt.11.Projekt w sprawie wyboru przewodniczącego i członków Komisji Oświaty,

Zdrowia , Kultury i Spraw Socjalnych .

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .

Uchwała Nr II/7/10 na piśmie w załączeniu .

- 8 -

Do pkt.12.Projekt w sprawie wyboru przewodniczącego i członków Komisji Rolnictwa ,

Ochrony Środowiska , Ochrony p.poż. i Bezpieczeństwa Publicznego .

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .

Uchwała Nr II/8/10 na piśmie w załączeniu .

Do pkt.13.Projekt w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej do komunalizacji mienia na terenie gminy Dobre.

Wójt Gminy – Komisja jest doraźna , pracy jest niewiele..

Radna H. Wadas – a co z tzw.”starą drogą” w Mlęcinie ?

Wójt Gminy - dwa lata temu podjęliśmy ten temat , zostały zakończono prace geodezyjne , kiedy będziemy już użytkownikami wystąpimy o komunalizację .

Radna Barbara Zaperta , Andrzej Bziuk i Piotr Chmielewski wyrazili wole pracy

w tej komisji .

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 1 wstrzymującym

się od głosu .

Uchwała Nr II/9/10 na piśmie w załączeniu .

Do pkt.14 Odpowiedzi na zapytania radnych .

Wójt Gminy - 4 lata temu Rada Gminy przystąpiła do zmiany studium uwarunkowań ,

w związku z tym na dzień dzisiejszy przedmiotowe studium jest do zapoznania ,

1/odnośnie zbiórki odpadów w ostatnich dniach , firma nie dotarła do zabudowań kolonijnych z uwagi na bardzo złe warunki atmosferyczne .

Postaram się , aby śmieci były jak najszybciej odebrane , pracownik dotrze do tych osób .

2/ w umowie nie ma zapisu do zwrotu kosztów bądź nie płacenie za nie odebrane śmieci ,

3/odśnieżanie w Pokrzywniku , osoba prywatna we własnym zakresie odśnieżyła drogę do swojej posesji , a właściwe odśnieżanie zlecone przez Urząd Gminy odbyło się tego samego dnia , ale kilka godzin później ,

4/w przypadku dużego opadu śniegu ie jest możliwym odśnieżenie dróg do

samego asfaltu , w niektórych przypadkach potrzebny jest ciężki sprzęt,

5/o ciśnieniu wody w Antoninie już mówiłem,

6/ Wieloletni Plan Inwestycyjny otrzymali Państwo na płycie ,

Do pkt.15.Wolne wnioski .

Pani Ryszarda Cyran sołtys wsi Czarnogłów – prosiłam o właściwe odśnieżenie drogi , ale kierowca tego nie zrobił.

Radna Barbara Zaperta – gdzie jest granica naszej gminy od strony Rąbierzy Kolonii z Rabierzą Wsią ?

Wójt Gminy wskazał na mapie granice naszej gminy .

- 9 -

Pan Pisz mieszkaniec Dobrego - czy mamy jakiś wpływ na Zarząd Dróg Powiatowych ,aby usunięto śnieg ze swoich dróg ?

Wójt Gminy – problem jest w tym , że posypano drogi solą , ale taka ilość nic nie dała.

Skontaktuję się z Zarządem Dróg w tym temacie.

Pojawiły się uwagi odnośnie odśnieżania parkingów , ale problem jest w tym ,że niektórzy właściciele pozostawili swoje auta na kilka dni i nie można odśnieżyć tych parkingów.

Pani Barbara Czwarnóg sołtys wsi Adamów – potrzebny jest pług w Adamowie , bo droga na odcinku 40 metrów jest nieprzejezdna dla autobusu.

Na zakończenie sesji radni ustalili termin wspólnego posiedzenia Komisji oraz spotkania opłatkowego na dzień 20 grudnia o godzinie 11.00.

 

Do pkt.16.W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy dokonał zamknięcia sesji .

 

 

 

Protokółowała:
Anna Kalinowska

Przewodniczący Rady Gminy
Ryszard Jan Szczurowski