Protokół Nr IX/07 z sesji Rady Gminy Dobre
Protokół Nr IX/07 z sesji Rady Gminy w Dobrem odbytej w dniu 23 sierpnia 2007 roku w lokalu Urzędu Gminy .
Obrady rozpoczęły się o godzinie 9.oo i trwały do godziny 11.35.
Radni nieobecni w chwili rozpoczęcia :
1.Stanisław Paderewski ,
2.Marcin Sitnicki .
Lista obecności na piśmie w załączeniu .
Do pkt.1.Obrady otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Gminy pan Jan Rudnik. Powitał wszystkich zebranych , poinformował ,że w sesji udział bierze 13 radnych, co stanowi 87 % ustawowego składu rady , w związku z tym sesja władna jest do podejmowania uchwał .
Następnie Przew.Rady Gminy przedstawił porządek obrad /na piśmie w załączeniu/.
Radni nie wnieśli uwag do porządku .
Do pkt.2..Komisje nie złożyły wniosków .
Do pkt.3.Rozpatrzenie pism , które wpłynęły do Rady Gminy :
1/pismo pana Krzysztofa Tchórzewskiego i pana Karola Tchórzewskiego w sprawie poparcia inicjatywy budowy Cywilnego Portu Lotniczego w Mińsku Mazowieckim. Poparcie inicjatywy wiąże się z udziałem finansowym gminy. Wójt Gminy wyjaśnił .że temat jest już nieaktualny ze względu na to ,że Urząd Marszałkowski wycofał się z z tego pomysłu , a my i tak nie mamy środków.
2/pismo mieszkańców wsi Jaczewek w sprawie budowy wodociągu i utwardzenia drogi w kierunku wsi Świętochów Stary. Pismo skierowane jest do Wójta Gminy i Rady Gminy , w związku z tym podczas nieobecności Wójta odpowiedzi udzielił Jego Zastępca . W piśmie poinformował ,że z uwagi na brak środków w budżecie gminy pismo przyjęto jako wniosek do projekt budżetu gminy na lata następne .
Uwag do pism nie wniesiono .
W czasie czytania pism przybył spóźniony radny pan Stanisław Paderewski .
Do pkt.4.Informacja Wójta Gminy z działalności między sesjami .
1/zakończono budowę sieci wodociągowej we wsi Kobylanka , inwestycję zakończono w dniu 25 lipca 2007 roku
2/ rozstrzygnięto przetarg na dostawę wyposażenia dla Szkoły Podstawowej w Dobrem w ramach dotacji z Urzędu Marszałkowskiego na kwotę 22 500,oo zł
3/rozstrzygnięto przetarg na wykonanie budowy sieci wodociągowej z przyłączami
we wsi Czarnocin i Sołki . Wartość netto z przetargu 222 248,oo zł .
4/ogłoszono przetarg na budowę infrastruktury sportowej przy Szkole Podstawowej w Dobrem w ramach dotacji z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 30 000,oo zł,
5/zamknięto składowisko dla osób i firm nie mających stosownych zezwoleń ,
6/odtworzono zarys niecki składowiska ,
7/wystąpiłem do Starostwa z zapytaniem czy istnieje możliwość przedłużenia działalności składowiska , odpowiedź nadeszła negatywna,
8/rozpoczęto procedurę wykupu nieruchomości pod przedłużenie istniejącej drogi ulicy Dobrzynieckiego w Dobrem , Wykonano pomiary geodezyjne w terenie ,
9/ w związku z oszacowaniem strat w wyniku klęski wymarznięcia uzyskano pozytywną opinię Wojewody upoważniającą do ubiegania się przez poszkodowanego do ubiegania się o kredyt niskoprocentowy ,
10/ przyznano 3 dodatki mieszkaniowe ,
11/ wydano 3 postanowienia w sprawie podziałów nieruchomości oraz 4 decyzje zatwierdzające podziały ,
12/wdrożono system inkasencki PSION usprawniający system rozliczenia opłat za wodę i ścieki ,
13/zakupiono nowy serwer , stanowi to przygotowanie do elektronicznego obiegu dokumentów ,
14/ budowa i konfiguracja sieci komputerowej w Gimnazjum w Dobrem,
15/ brałem udział w spotkaniu w Stanisławowie odnośnie przebudowy drogi nr637. Realizację zadania podzielono na 4 samodzielne etapy :
I odcinek Warszawa – Stanisławów ,
II odcinek Stanisławów – Świdrów ,
III odcinek Świdrów – Węgrów ,
IV odcinek obwodnica Stanisławowa ,
16/ odbył się konkurs na dyrektora GZAS , zgłosiło się dwóch kandydatów , jeden nie spełniał wymogów formalnych - niekompletna dokumentacja , Drugi spełniał wszystkie wymagania , dyrektorem została pani Ewa Gadomska ,
17/w dniu 19 sierpnia w Mlęcinie odbyły się zawody sportowo pożarnicze, zawody wygrała jednostka OSP w Sołkach ,
18/ zakończyła rozgrywki gminna liga piłki nożnej ,
19/w dniu 5 sierpnia złożono wieńce pod pomnikiem w Gęsiance, W uroczystości wzięło bardzo wielu mieszkańców . Na poprzedniej sesji informowałem , że sprawa pomnika w Gęsiance jest sprawą Urzędu Wojewódzkiego . Po dokładnym zbadaniu okazało się ,że w tym miejscu nie ma cmentarza i nie może być przeprowadzona ekshumacja , pomnik jest jedynie symbolem . Mieszkańcy wsi jednoznacznie wypowiedzieli się ,że pomnik musi
pozostać na swoim miejscu.
20/ w ostatnim czasie ulewy narobiły wiele szkód m.in. na drodze w Mlęcinie i w Rudzienku , ucierpieli również rolnicy ,
21/cały czas wydawane są nowe dowody osobiste . W naszej gminie jest jeszcze do wydania 600 dowodów.
22/w dniu 26 sierpnia odbędą się dożynki gminne , zapraszam do wzięcia udziału .
Do pkt.5. Zapytania radnych .
Radny M.Koseski – dlaczego jest tak długa przerwa między sesjami ? Mieszkańcy chcą wiedzieć co dziej się w gminie.
Przew.Rady Gminy – nie było takiej potrzeby .. Mieszkańcy mogą przychodzić do Urzędu i pytać .
Radny Waldemar Szymański - ile osób będzie pracowało w GZAS na dzień 1 września ?
Radny Karol Chróścik - jak wygląda sytuacja w zakresie drogi do porąb Starych ?
Radny Krzysztof Laskowski – czy do nowego przedszkola doprowadzony jest prąd ?
Radny Jacek Sadoch – czy droga do Adamowa będzie wyremontowana bo w czasie ostatnich ulew droga została w części rozmyta , a piach z drogi spłynął do rowu i uniemożliwiłdrożność .
Radny Andrzej Zagrodzki – jakie skutki finansowe będą poniesione w związku z zamknięciem wysypiska ?
Radny W.Szymański – kto i dlaczego zmienił starościnę dożynek ?Na poprzedniej sesji poruszony był temat dyrektora GOK . Powiedział Pan ,.że dyrektor miał dochody , ale dla siebie , jakie to były dochody ?
Przew.Rady Gminy – co z targowica zwierzęcą?
Do pkt.6.Projekt uchwały w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli placówek oświatowych prowadzonych przez gminę Dobre oraz warunku i sposobu ich przyznawania.
Wójt Gminy wyjaśnił ,że poprzednią uchwałę podjęta w dniu 14 czerwca br.radca prawna Wojewody chciała uchylić ze względu na brak zapisu ,że uchwała podlega opublikowaniu w dzienniku urzędowym .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .
Uchwała Nr IX/52/07 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.7.Projekt uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.
Uchwała Nr IX/53/07 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.8.Projekt uchwały w sprawie wyboru ławników do Sąd Rejonowego w Mińsku Mazowieckim .
Radny K.Laskowski jako Przewodniczący zespołu opiniującego zgłoszonych kandydatów na ławników przedstawił informację z posiedzenia zespołu. Zgłoszoną kandydaturę pani Gąsior Renaty zaopiniowano pozytywnie , kandydatka złożyła wszystkie wymagane dokumenty. Radni spośród swojego grona wybrali Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia
tajnego głosowania:
radny Sławomir Sobiepanek zgłosił radnego Karola Chróścika
radny Mirosław Koseski zgłosił radnego Jacka Sadocha
radny Karol Chróścik zgłosił radnego Sławomira Sobiepanka .
Na Przewodniczącego Komisji wybrano pana Jacka Sadocha .
Wszyscy radni otrzymali karty do głosowania , oddali głosy , Komisja karty
zebrała i sporządziła protokół . Kandydatka na ławnika otrzymała 14 głosów na
14 radnych biorących udział w głosowaniu .
Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz kartami do głosowania w załączeniu do
niniejszego protokółu .
Następnie przedstawiono radny uchwałę stwierdzającą wybór pani Renaty Gąsior
na ławnika Sądu Rejonowego w Mińsku Mazowieckim .
Uchwała Nr IX/54/07 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.9.W czasie przerwy przybył spóźniony radny Marcin Sitnicki .
Projekt uchwały w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości gruntowej położonej w miejscowości Dobre gmina Dobre .
Wójt Gminy poinformował ,że chodzi o grunt , który będzie stanowił przedłużenie
Drogi - ulicy Dobrzynieckiego. Wykup gruntu pozwoli na rozwiązanie problemu doprowadzenia energii elektrycznej do nowego przedszkola oraz projektu na kanalizację .
Cenę gruntu ustalono po 3 zł z a 1 m 2 .
Radny W.Szymański – czyli wszystkie działki po 3 zł ?
Wójt Gminy – tak , jedynie od Spółdzielni Mieszkaniowej po 3,50 zł .
Radny Stanisław Paderewski – czyli Rada Gminy występuje na rzecz przedszkola. A jakie zyski będą dla gminy z tego tytułu ?
Wójt Gminy – gmina nic nie zarobi . Obowiązkiem gminy jest tworzenie infrastruktury . Droga pozwoli na utworzenie działek i rozwój budownictwa , w przyszłości mieszkańcy będą płacić podatki .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.
Uchwała Nr IX/55/07 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.10.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Dobre na 2007 rok .
Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały.
Radny W . Szymański - co to jest wynagrodzenie osobowe w dziale Oświata i Wychowanie ?
Skarbnik Gminy – to wynika z tego ,że niektórzy nauczyciele zrezygnowali z przejścia na emeryturę , w związku z tym nie będą wypłacone odprawy.
Radny St,Paderewski - planuje się wydatki na zakup wagi na wysypisko śmieci , To chyba jest już nieaktualne .
Wójt Gminy – jest to aktualne , bo waga powinna być już dawno . Musimy przygotować procedurę , aby w każdym momencie wagę podłączyć .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .
Uchwała Nr IX/56/07 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.11.Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację inwestycji „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Czarnocin i Sołki gmina Dobre.
Wójt Gminy – zgodnie z decyzją Rady Gminy włączono do planu inwestycji budowę wodociągu w Sołkach i Czarnocinie . Nie otrzymaliśmy dotacji od Marszałka, ale istnieje możliwość zaciągnięcia pożyczki na bardzo korzystnych warunkach . Pieniądze wydane w tym roku na budowę wodociągu będą traktowane w przyszłości jako udział własny przy ubieganiu się o środki unijne.
Radny W.Szymański – jakie mamy gwarancje ,że unia da nam pieniądze .
Wójt Gminy – gwarancji nie mamy żadnych , ale wnioski musimy składać .
Radny W.Szymański – w kampanii przedwyborczej mówił Pan ,że pieniądze leżą na ulicy , że poprzedni Wójt zadłużył gminę , a co Pan teraz robi?
Wójt Gminy – samo zadłużanie nie jest złą rzeczą , należało jednak dodatkowo szukać pieniędzy poza pożyczkami . Złożyliśmy blisko 20 wniosków i część pieniędzy otrzymaliśmy . Tym zajmował się właśnie pan Rawski .
Radny W.Szymański – jakie będą koszty opracowania strategii ?
Wójt Gminy – umowę podpisano na kwotę 44 tysięcy złotych . To są niezbędne dokumenty i konieczne wydatki .
Radny J.Sadoch – w poprzedniej kadencji również było spotkanie w sprawie strategii i też były poniesione koszty .
Radny K.Laskowski – czy jest możliwym umorzenie części pożyczki ?
Wójt Gminy – tak , istnieje taka możliwość , dlatego korzystamy z pożyczek z WFOŚ i GW . My już skorzystaliśmy z kilku umorzeń m.in.na hydrofornię. W momencie spłaty połowy pożyczki można ubiegać się o umorzenie.
Radny St.Paderewski – jak realnie widzi Pan budowę wodociągu w kierunku Brzozowicy i Głęboczycy ?
Wójt Gminy – mieszkańcy oczekują na wodę i wcale nikogo to nie dziwi. Budowa wodociągu to sprawa priorytetowa . cały czas będziemy składali wnioski , ale jeśli nawet nie otrzymamy dotacji to trzeba brać pożyczki i kontynuować budowę wodociągu .. Jeśli wejdziemy w jakiś program unijny to pociągniemy znacznie więcej .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .
Uchwała Nr IX/57/07 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.12.Odpowiedzi na zapytania radnych .
1/Wójt Gminy – w GZAS będzie pracowało zgodnie zez statutem 10 osób ,
2/ droga do Porąb Starych - . Jedna osoba nie wyraziła zgody ba sprzedaż gruntu pod drogę i tu jest problem . Obecnie jesteśmy na etapie kończenia dokumentacji na budowę wodociągu w Porębach Starych . Sądziłem ,że uda nam się zaprojektować wodociąg w drodze ,
3/ nowe przedszkole nie ma stałego przyłącza energetycznego , będzie pracowało na tymczasowym .
W tym momencie obrady opuścił radny Kazimierz Jagliński .
4/prace na drodze do Adamowa muszą być wykonane , musimy znaleźć środki na remont dróg ,które uległy zniszczeniu w wyniku opadów ,
5/skutki finansowe związane z zamknięciem wysypiska pozostaną na obecnym poziomie ,
6/ starościną dożynek miała być pani Kaim z Porąb Nowych ,ale rezygnowała,
7/ nie powiedziałem nic takiego ,że pan Czerniawski miał dla siebie dochody z GOK – u , nie ma takiego zapisu w protokole ,
8/ targowica zwierzęca , nie wykonaliśmy głównych zaleceń pokontrolnych z uwagi na koszty , w związku z tym wszczęto procedurę dążącą prawdopodobnie do zamknięcia targowicy . Na dzień dzisiejszy trwa postępowanie .
Do pkt.13 . Przew.Rady Gminy – upływa termin składania wniosków do aktualizacji strategii rozwoju gminy . Proszę Wice wójta o informację w tej sprawie
P.Piotr Rawski - 16 sołectw nie złożyło jeszcze wniosków , złożone dotychczas wnioski opiewają na kwotę 65 milionów złotych. Te wnioski naprawdę są bardzo ważne . To nie będzie tylko aktualizacja strategii , ale również wiele innych dokumentów w tym wieloletni plan inwestycyjny i finansowy . Wymienione dokumenty są niezbędne przy ubieganiu się o środki unijne i dotacje z Urzędu Marszałkowskiego .
Radny Sł.Sobiepanek – kiedy nastąpi zmiana wizerunku placu przy Gminnej Spółdzielni . Z tego co wiem Urząd Gminy ma minimalny wpływ na działalność .GS. Czy przed dożynkami coś się zmieni .
Wójt Gminy - ogrodzenie miało być zakończono już miesiąc temu. Obecnie czekamy na kontener na komórki dla mieszańców budynku komunalnego przy ulicy Rynek 21. Pani Prezes GS obiecywała ,że jeszcze przed wakacjami uporządkuje teren . W tej sprawie rozmawiałem kilka razy .
Radny W.Szymański – czy droga do pana Cyrana jest gminna czy prywatna ?
Radny Mirosław Cyran – szczerze mówiąc nie wiem , drogę utwardziłem i zainwestowałem swoje pieniądze, z drogi korzysta kilka rodzin.
Radny W. Szymański – a ja wiem , że jest to droga gminna nie zachowano procedury , samowolnie wszedł Pan w nie swoją drogę.
Radny St.Paderewski – a co dalej z budynkiem komunalnym przy ulicy Rynek? Mieszkańcy składali pismo o remont.
Wójt Gminy – generalnie budynek jest do rozbiórki , nie mamy mieszkań socjalnych zastępczych .
Radny A.Zagrodzki – są chyba wolne lokale w Poręabach Nowych.
Wójt Gminy – takie były zamiary ,ale budynek szkoły sprzedano .
Przew.Rady Gminy – a co ze szkołą w Kątach Borucza ?
Wójt Gminy – Pan , który prowadził działalność niedawno zmarł , zaległości w zobowiązaniach wynoszą 20 tysięcy złotych . Syn zmarłego zobowiązał się do
spłacenia należności w ratach , ale nie wpłynęła ani złotówka . Poleciłem wszczęcie procedury w celu wyegzekwowania zaległości .
Radny W.Szymański - za 10 dni nowy rok szkolny , jak będzie wyglądało
dowożenie dzieci ?
Wójt Gminy – istotną zmianą będzie to ,że do Głęboczycy będzie wjeżdżał autobus liniowy PKS , w autobusie PKS nie potrzeba opiekuna , jest on natomiast niezbędny w naszym autobusie.
Pani Kaczmarczyk Teresa Przew.Rady Sołeckiej w Rudnie - czy jest ujęta w planie budowa drugiej części drogi w Rudnie?
P.rawski – tak , sołtys złożył wniosek w tej sprawie .
Radny St.Paderewski – może pracownicy gminy zebraliby śmieci z rowów przy drodze do Ryni.
Wójt Gminy – ci ludzie głównie zajmują się teraz pracami na wysypisku śmieci , chociaż zatrudniłem ich właśnie do sprzątania .
Radny W.Szymański - miało nie być dyrektora GZAS , a okazało się ,że jest zatrudniony na cały etat .
Wójt Gminy - dyrektor GZAS jest na cały etat bo nie może być na pół. Przecież to Rada Gminy podjęła uchwałę o zmianie w statucie GZAS. Jeśli wolą rady będzie likwidacja GZAS to tak zrobię.
Przew.Rady Gminy – odbył się konkurs na najpiękniejszą zagrodę wiejską .Przyznano 3 pierwsze nagrody : pani Sadowska Wiesława , pani Rosa Agnieszka, pani Ewa Gąsior z Pokrzywnika .
Wójt Gminy – nagrody sfinansował Marszałek Województwa , przekazał również
Środki na organizację dożynek , cegielnia sfinansowała występ gwiazdy wieczoru .
Do pkt.14.Radni w głosowaniu jawnym przyjęli protokół z poprzedniej sesji 12 głosami za przy 2 wstrzymujących się od głosu. Podczas głosowania nieobecny 1 radny .
Do pkt.15.W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przew.Rady Gminy dokonał zamknięcia sesji .
Protokółowała: Anna Kalinowska
Protokół został przyjęty na sesji w dniu.............................................................
Opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.gminadobre.pl) w dniu
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Krzysztof Kozłowski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Krzysztof Kozłowski |
Data wprowadzenia: | 2008-02-22 08:29:45 |
Opublikował: | Krzysztof Kozłowski |
Data publikacji: | 2008-02-22 08:30:43 |
Ostatnia zmiana: | 2008-02-22 08:30:56 |
Ilość wyświetleń: | 972 |