Protokół Nr IV/06


z sesji Rady Gminy w Dobrem odbytej w dniu 28 grudnia 2006 roku w lokalu Urzędu Gminy.


Obrady rozpoczęły się o godzinie 9.oo i trwały do godziny 11.40.


Do pkt.1.Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy pan Jan Rudnik , powitał wszystkich zebranych, poinformował ,że w sesji udział bierze 14 radnych , co stanowi 93 % ustawowego składu rady , w związku z tym sesja władna jest do podejmowania uchwał .


W czasie rozpoczęcia sesji nieobecny jeden radny pan Waldemar Szymański .


Następnie Przew.Rady Gminy przedstawił porządek obrad . Na piśmie w załączeniu .


Uwag do porządku nie wniesiono .


Do pkt.2. Zapytania radnych .


Radny Andrzej Zagrodzki – czy uda się kompleksowo rozwiązać dostęp do internetu .

Do pkt.3. Wójt Gminy – przedstawię swoją działalność od 1 grudnia czyli od dnia złożenia ślubowania:


1/spotkałem się z kuratorem sądowym w sprawie ukarania formą kary zastępczej głównie dla osób , które poruszały się rowerem po spożyciu alkoholu ,


2/ spotkałem się z Zarządem OSP w Dobrem w sprawie wynajmu pomieszczeń dla potrzeb GOK –u . Zmianie uległy niektóre warunki , sala widowiskowa i zaplecze kuchenne będzie w dyspozycji OSP , wysokość czynszu zmniejszono do kwoty 1 tysiąca złotych miesięcznie . Strażacy postawili jednak warunek ,aby pan Czerniawski nie był dyrektorem GOK – u . Pan Czerniawski oświadczył ,że odejdzie z pracy z końcem stycznia . Budynek remizy w Dobrem należy poddać generalnemu remontowi , ale jest to zupełnie oddzielny temat do omówienia z udziałem Zarządu OSP .


3/brałem udział w posiedzeniu Komisji ds.Rozwiązywania Problemów Alkoholowych . Głównie omawiano sprawę udzielenia zezwoleń na sprzedaż alkoholu


4/rozstrzygnięto kilka przetargów :


- 11 grudnia odbył się przetarg na budowę sieci z przyłączami we wsi Kobylanka .

Wpłynęło 4 oferty , wybrano ofertę Przedsiębiorstwa Wielobranżowego SANBUD Stara Niedziałka za kwotę 204 188,05 złotych brutto . Termin realizacji od 1 kwietnia do 30 czerwca 2007 roku .


- trwa opracowanie projektu budowlanego dot.kanalizacji sanitarnej II etap z przyłączami . Termin opracowania wraz z pozwoleniem na budowę 28.02.2007 roku


- w dniu 5 grudnia odbył się przetarg na dostawę specjalistycznego sprzętu strażackiego dla potrzeb OSP w Dobrem . W wyniku tego przetargu zakupiono zestaw do ratownictwa drogowego za kwotę 24 997,8o zł brutto oraz pompę pływającą za kwotę 4 819,oo zł brutto . Dwukrotnie ogłaszano przetarg na remont samochodu strażackiego , ale z uwagi na brak oferentów obydwa zostały nie rozstrzygnięte .


- w dniu 5 grudnia br odbył się przetarg na konserwację systemu oświetlenia drogowego na terenie gminy Dobre w 2007 roku . Do przetargu złożono dwie oferty , wybrano ofertę firmy „ELBIS” pana Leszka Pokrywki za kwotę 2 402,18 zł brutto miesięcznie .


Szczegółowe informacje o przetargach na piśmie w załączeniu do niniejszego protokołu .


5/ umorzono zaległości podatkowe na kwotę 837,16 zł ze 185 pozycji ze względu na sytuacje gdy postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty przewyższającej wydatki egzekucyjne , kwota zaległości nie przekracza pięciokrotnej wartości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym , podatnik zmarł nie pozostawiając żadnego majątku .


6/wydałem zarządzenie odnośnie pracy GOPS tzn. upoważniłem kierownika GOPS do wydawania i podpisywania decyzji,


7/ w dniu wczorajszym odeszła na emeryturę pani Rastawicka , na to stanowisko przeniesiono pracownika powracającego z urlopu wychowawczego , a na stanowisko ds.ochrony środowiska ogłoszono konkurs , złożono dwie oferty ,


8/ odbyło się spotkanie z Zarządem Ogniska ZNP w sprawie ustalenia wysokości dodatków dla nauczycieli,


9/odnośnie budowy wodociągu we wsi Jaczewek byłem w gminie Korytnica. Niestety jesteśmy trochę spóźnieni bo Korytnica jest już w posiadaniu dokumentacji i lada moment wchodzi z robotami . Obecnie musielibyśmy we własnym zakresie i na własny koszt zmieniać dokumenty . Niestety nie mamy pieniędzy . Być może będzie istniała możliwość podłączenia Jaczewka jako nitki końcowej do Świętochowa .


Do pkt.4. Komisja nie złożyły wniosków .


Do pkt.5. Rozpatrzenie pism , które wpłynęły do Rady Gminy .


1/wezwanie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie do uzupełnienia akt administracyjnych w sprawie ze skargi ZG ZNP . Wezwanie przyjęto do wiadomości , protokolantka poinformowała , że dokumenty uzupełniono .


2/pismo Rady Sołeckiej w Mlęcinie w sprawie poparcia dla wniosku dot.wykonania nakładki bitumicznej na drodze w Mlęcinie w stronę Stanisławowa .

Pismo przekazuje się Wójtowi Gminy celem przesłania do starostwa w Mińsku Mazowieckim. Wójt Gminy powiedział ,że temat ten będzie rozpatrzony pozytywnie w 2007 roku .


Do pkt.6.Wniosek Wójta Gminy o wniesienie poprawek do projektu budżetu gminy na 2007 rok.


Radny Stanisław Paderewski – składałem wniosek o przygotowanie drogi w Wólce Kobylańskiej .


Sekretarz Gminy – jeśli możemy cos robić to tylko na drogach , które są naszą własnością , gmina nie jest właścicielem drogi , o której mówi pan Paderewski, a jedynie władającym . Obecnie trwają przygotowania do komunalizacji m.in.tej drogi


Wójt Gminy – jeśli będą uporządkowane sprawy związane z własnością to będziemy przygotowywać dokumentacje . Ustalimy wtedy kolejność zadań m.in. w dziale drogi. Ja jestem za wnioskiem p.Paderewskiego .


Radny Andrzej Zagrodzki – a co z moim wnioskiem odnośnie ogrodzenia terenu szkolnego w Dropiu .


Wójt Gminy – wniosek zapisany jest w protokole z posiedzenia Komisji .


Radny Jakub Chojecki – czy kwota 20 tys. złotych na remont wodociągu w Dobrem będzie wystarczająca ?


Wójt Gminy – tak naprawdę nie wiemy .Konserwator proponuje wsuwanie rury w rurę .


Radny Mirosław Cyran – przy wymianie rur azbestowych może ubiegać się o środki unijne w ramach ochrony środowiska .


Wójt Gminy – nie ma zbytnio miejsca na ulicy Głowackiego na prowadzenie wykopów .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli wniosek Wójta w sprawie wniesienia poprawek do projektu budżetu gminy na 2007 rok .


Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dobre na 2007 rok.


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.


Uchwała Nr IV/19/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.7.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Dobre na 2006 rok .


Skarbnik Gminy wyjaśniła na czym polegają ostatnie zmiany w tym roku .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .


Uchwała Nr IV/20/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.8.Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej ds.komunalizacji mienia na terenie gminy Dobre .


Sekretarz Gminy – do tej pory j w skład komisji wchodzili radni poprzedniej kadencji oraz pracownik Urzędu Gminy , który odszedł już na emeryturę.


Przew.Rady Gminy zgłosił radnego Mirosława Koseskiego

radny Stanisław Paderewski zgłosił radnego Kazimierza Jaglińskiego

radny Andrzej Zagrodzki zgłosił radnego Marcina Sitnickiego

z ramienia Urzędu Gminy pani Agnieszka Roguska .


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .


Uchwała Nr IV/21/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.9.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej .

\

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .


Uchwała Nr IV/22/06 na piśmie w załączeniu .


Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej.


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.


Uchwała Nr IV/23/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.10.Projekt uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu dotyczącego określenia wysokości oraz szczegółowych zasad wypłacania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych prowadzonych przez gminę .


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 12 głosami za przy 2 wstrzymujących się od głosu .


Uchwała Nr IV/24/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.11.Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia zasadniczego oraz uzgodnienia wartości jednego punktu dla potrzeb opracowania tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych.


Radny St.Paderewski – jakie będą koszty podwyżek ?


Wójt Gminy – tu nie wchodzą w grę dodatkowe środki , dyrektorzy muszą poruszać się w ramach uchwalonego budżetu .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.


Uchwała Nr IV/25/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.12 .Projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich na terenie gminy Dobre .


Sekretarz Gminy – każde sołectwo ma swój statut , który określa sposób przeprowadzenia wyborów .


Radny St.Paderewski – jak przebiega procedura utworzenia nowego sołectwa ?


Sekretarz Gminy – musi być złożony wniosek mieszkańców w tej sprawie. O utworzeniu sołectwa decyduje Rada Gminy .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .


Uchwała Nr IV/26/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.13. Projekt uchwały w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Rady Gminy .


Radny Kazimierz Jagliński zadeklarował udział w pracy Komisji Rewizyjnej .


Radny St.Paderewski – proponuję , aby pan Jagliński również pracował w dwóch komisjach .


Radny K.Jagliński – obecnie mam trochę czasu bo przebywam na zwolnieniu lekarskim , ale w momencie powrotu do pracy będzie różnie z wolnymczasem .


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .


Uchwała Nr IV/27/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.14.Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy stałych Komisji Rady Gminy Dobre na 2007 rok .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .


Uchwała Nr IV/28/06 na piśmie w załączeniu .

Do pkt.15.Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Dobre na 2007 rok.


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .


Uchwała Nr IV/29/06 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.16.Odpowiedzi na zapytania radnych .


Wójt Gminy – dostęp do internetu w gminie . Na dzień dzisiejszy działa u nas neostrada i wszędzie tam gdzie jest linia telefoniczna mieszkańcy powinni składać wnioski do TP S.A.


Radny K.Chróścik – badałem ten temat . Właściciel telefonu musi telefonicznie zgłosić chęć podłączenia do internetu . W marcu zapadają decyzje inwestycyjne na 2007 rok .


Wójt Gminy – przy okazji zebrań wiejskich będę namawiał mieszkańców do zgłaszania akcesu o przystąpieniu do internetu. Cały czas mówimy o neostradzie .



Do pkt.17. Radny St.Paderewski - odnośnie telefonów , przewody wiszą niedbale w drzewach i krzakach .


Wójt Gminy – generalnie przewody kładzione są teraz w ziemi , a stare pozostawiają .


Dziękuję wszystkim za bardzo sprawną pracę , tematy zostały przeanalizowane na wspólnym posiedzeniu Komisji i dlatego dzisiejsza sesja przebiega w taki właśnie sposób. W najbliższym czasie ulegną zmianie godziny pracy Urzędu . Jest zalecenie , aby jeden dzień w tygodniu pracować od 10.oo do 18.oo .


Przew.Rady Gminy – działkowicze chcą , aby to był piątek.


Sekretarz Gminy – działkowicze niewiele spraw mają do załatwienia .


Wójt Gminy – głównie chodzi o naszych mieszkańców , którzy dojeżdżają do pracy . Sytuacje z działkowiczami zdarzają się bardzo rzadko .


Radny A.Zagrodzki – nie ma co patrzeć na działkowiczów , Wójt niech ustali dzień i godziny .


Wójt Gminy – od 1 stycznia 2007 roku zmienia się forma uiszczania opłaty skarbowej nie będzie już opłaty w znaczkach, a jedynie gotówkowo lub bezgotówkowo .


Od stycznia wraca do pracy pani doktor Nanjira .


W trakcie budowy jest nasza strona internetowa .


Radny K.Laskowski – interesuje mnie sprawa wyłonienia dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury .


Wójt Gminy – musi być ogłoszony konkurs .


Radny M.Koseski – czy pan Wójt zwracał się do właściciela dróg o ustawienie znaków. ?


Wójt Gminy – tak , oczywiście .Nie mam jednak jeszcze odpowiedzi .


Radny A.Zagrodzki - mam wniosek o namalowanie pasów na nowej nawierzchni na drodze Dobre – Jakubów .


Odnośnie selektywnej zbiórki odpadów należałoby ustawić kosze w szkołach .


Wójt Gminy – w szkole w Dobrem takie kosze kiedyś były , teraz nie pamiętam czy są .


Radny J.Sadoch - przed wyborami Wójt mówił , że zatrudni wicewójta , na pierwszej sesji powiedział ,że nie .


Wójt Gminy – od 1 kwietnia chciałbym zatrudnić wicewójta , mówiłem ,że na razie nie zatrudnię swojego zastępcy bo nie miałem kandydata . Obecnie już mam .


Wicewójt miałby za zadanie szukanie środków i prowadzenie inwestycji oraz gospodarki komunalnej .


Radny J.Sadoch – na wiosnę będzie równanie dróg , prosiłbym o prawidłowe wykonanie prac pod względem technicznym .


Radny J.Sadoch – sprawa wycinania krzewów z przydrożnych rowów . Przy okazji zebrań wiejskich należy poinformować mieszkańców o możliwości wykonania takich prac w zamian za drzewo .


Radny A.Zagrodzki – chętnych raczej nie będzie .


Wójt Gminy – widzę możliwość wykorzystania osób skazanych .


Radny A.Zagrodzki – a może zmobilizować trochę strażaków do tych prac, przynajmniej w tych miejscowościach gdzie są jednostki .


Radny J.Sadoch –mam pytanie odnośnie utrzymania czystości na przystankach .


W Mlęcinie jest pełen kosz śmieci , wokół porozbijane butelki .


Sekretarz Gminy – tak , jest to problem , zastanawiałem się nad tym czy może zatrudnić kogoś na umowę zlecenie ,aby systematycznie opróżniał kosze , firma odbierałaby worki z odpadami .


Radny Marcin Sitnicki – czy pan Wójt dowiedział się coś odnośnie poprawy dróg w Jaczewku .


Wójt Gminy – pracownik Urzędu Gminy trzyma rękę na pulsie , musi dopilnować, aby firma po zakończeniu prac doprowadziła drogę do stanu przejezdności . Poprzednio firma zawsze wywiązywała się z wcześniej podjętych ustaleń .


Radny A,Zagrodzki – odbył się przetarg na budowę wodociągu w Kobylance , kiedy będzie wybudowany ?


Wójt Gminy – do 30 czerwca 2007 roku , firma chce już wejść z robotami , bo pogoda sprzyja . Jesteśmy przygotowani do budowy wodociągu na terenie gminy i jeśli będzie możliwość uzyskania środków to natychmiast złożymy wnioski .


Radny A.Zagrodzki – jakie są braki w dokumentacji ?


Wójt Gminy – to nie są braki , trzeba po prostu uaktualnić kosztorys .


Radny J.Sadoch – rozumiem ,że pani Nanijra będzie pracowała jako pediatra , czy ośrodek zdrowia będzie pracował na dwie zmiany ?


Wójt Gminy – pani Nanijra wraca od 2 stycznia . Pani Czerniawska ustaliła ,że w poniedziałek lekarze będą pracować od 8.oo , pozostałe dni na przemian od 8.oo i od 10.oo . Czas pokaże czy to będzie dobre rozwiązanie .


Radna Barbara Zaperta jednocześnie pracownik SP ZOZ – z doświadczenia wiadomo że będą dwa dni , gdy lekarze będą pracować do 18.oo .


Radny M.Koseski – odnośnie budowy wodociągów . Czy to Wójt ustali , w którym kierunku będzie budowany wodociąg czy Rada Gminy ustali kierunek .


Wójt Gminy – dla mnie wygodniej będzie gdy takie decyzje będzie podejmowała Rada Gminy .


Radny A.Zagrodzki – jak długą ważność ma dokumentacja na wodociąg ?


Wójt Gminy – cały czas jest ważna bo prowadzimy prace.


Radny A.Zagrodzki - chodzi mi o wodociąg w Czarnocinie i Sołkach , chciałbym, aby uaktualnić kosztorys i żeby była gotowa dokumentacja .


Na ostatnim posiedzeniu komisji rozpatrywaliśmy sprawę umorzenia opłaty za przyłącze wodociągowe dla jednego z mieszkańców w Walentowie .


Przyłącze i tak wykonano .


Radny M.Koseski – odnośnie budowy wodociągu , były założenia , aby rozdzielać rolników od działkowiczów , ale proponuję tego nie robić , bo chodzi o pieniądze .


Radny M.Sitnicki – jest możliwość przyłączenia samego Jaczewka do wodociągu w Korytnicy ?


Wójt Gminy – Wójt Gminy powiedział ,aby wystąpić z oficjalnym wnioskiem , wykonać dokumentację na własny koszt .



Do pkt.18.Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli protokół z poprzedniej sesji tj.z dnia 11 grudnia 2006 roku .


Na zakończenie obrad Przewodniczący Rady Gminy złożył życzenia noworoczne .


Do pkt.19.W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy dokonał zamknięcia sesji .




Protokołowała: Anna Kalinowska



Radni nie wnieśli uwag i poprawek . Po podpisaniu przez Przewodniczącego Rady Gminy protokół opublikowano w Biuletynie Informacji Publicznej (bip.gminadobre.pl) w dniu 6 lutego 2007 roku .