„projekt”


UCHWAŁA NR XIX//09

RADY GMINY DOBRE

z dnia 18 lutego 2009 roku




w sprawie przystąpienia Gminy Dobre do projektów kluczowych realizowanych przez

Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach RPO WM 2007-2013 pn.: 1) „Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego, przez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu”, 2) „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa”.



Na podstawie art. 18 ust. 1 oraz ust. 2 pkt. 2 i pkt. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.: Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami)

Rada Gminy Dobre uchwala, co następuje:


§ 1 .


Rada Gminy Dobre akceptuje stanowisko Wójta Gminy Dobre dotyczące uczestnictwa na zasadach partnerstwa w projektach kluczowych realizowanych przez Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach RPO WM 2007-2013 pn.:

  1. „Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego, przez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu” zwany dalej Projektem BW,

  2. „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa” zwany dalej Projektem EA, przyjmując jednocześnie, że:


  1. celami Projektu BW są:

    1. promocja gospodarcza Gminy Dobre;

    2. wsparcie procesu przekształcenia do standardowej postaci elektronicznej rejestrów publicznych i innych zbiorów danych prowadzonych przez administrację Gminy oraz podniesienia na wyższy poziom aktualności i wiarygodności rejestrów publicznych;

    3. aktywizacja obywateli oraz przedsiębiorców w procesach inwestycyjnych związanych z obrotem nieruchomościami poprzez dostęp do baz wiedzy o Gminie oraz do systemu informatycznego wspomagającego formułowanie i udostępnianie ofert nieruchomości przeznaczonych pod inwestycje;

  2. celami Projektu EA są:

    1. poprawa funkcjonowania jednostek samorządu Gminy i optymalizacja kosztów utrzymania tych jednostek;

    2. zwiększenie efektywności wykorzystania zasobów informacyjnych administracji publicznej;

    3. usprawnienie obsługi obywateli i przedsiębiorców m.in. poprzez wdrożenie
      e-Government, na który składać się będzie:

      1. elektroniczny obieg dokumentów;

      2. elektroniczna obsługa obywateli;

      3. elektroniczna skrzynka podawcza;

      1. elektroniczny podpis;

      2. systemy dziedzinowe.


§ 2 .


Środki finansowe, niezbędne na pokrycie wkładu własnego w projektach BW i EA, zostaną zabezpieczone w uchwałach budżetowych Gminy Dobre na lata 2009-2012, w rozdziale 15011.


§ 3 .


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dobre.


§ 4 .


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.