PROTOKÓŁ NR  XV/08

 

 

            z sesji Rady Gminy Dobre odbytej w dniu  18 czerwca 2008 roku w lokalu

Urzędu Gminy w Dobrem.

 

 

Obrady rozpoczęły się o godzinie  9.oo i trwały do godziny 12.15 .

Radni nieobecni w chwili rozpoczęcia :

1.Andrzej Zagrodzki.

Lista obecności na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.1.Sesję otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Gminy pan Jan Rudnik .

            Powitał wszystkich zebranych , poinformował ,że w  sesji udział bierze 14 radnych ,

co stanowi 93 % ustawowego składu rady , w związku z tym sesja władna jest do

podejmowania uchwał .

 

Do pkt.2.Nastepnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał rotę ślubowania radnego ,

            nowo wybrany radny , wybrany  w wyborach uzupełniających  w dniu 1 czerwca

            2008 roku w okręgu nr 4  pan Krzysztof Czumaj wypowiedział słowo „Ślubuję”

            oraz dodał „Tak mi dopomóż Bóg „.

 

            Następnie Przewodniczący Rady Gminy  przedstawił porządek obrad .

            Na piśmie w załączeniu .

            Uwag do porządku nie zgłoszono .

 

Do pkt.3.Rozpatrzenie pism , które wpłynęły do Rady Gminy :

            1/Pismo pani Jadwigi Ruty  w sprawie niezgodności co do pomiarów działki będącej

własnością pani Ruty , a działką gminną .

Przew.Rady Gminy – my jako Rada Gminy  nie możemy nic powiedzieć .

Wójt Gminy – sprawa  ustalenia granic  jest poza  gminą , to są pomiary geodezyjne .

 Jeśli i geodezja wyznaczy jakąś granicę to my ją  przyjmiemy .

Pismo przesłano do geodezji .

P.J.Ruta – ja chcę odzyskać tylko to co do mnie należy .

Przew.Rady Gminy – czekamy na odpowiedź z geodezji .

 

2/pismo pana Jan Kalaty zam.Brzozowica  o sfinansowanie  budowy linii

energetycznej do budynku mieszkalnego .

Radny Stanisław Paderewski – tej sprawy nie należy całkowicie negować . Może

zrobić  to w przyszłym roku .

Przew.Rady Gminy – komisje podczas wspólnego posiedzenia w dniu 16 czerwca br.

pismo zaopiniowały negatywnie .

Radni nie wnieśli uwag  do opinii Komisji .

 

3/Pismo Pana Jerzego  Miąskiewicza .

Protokolantka odczytała sprawozdanie Komisji Rewizyjnej  z przeprowadzonej 

kontroli w zakresie dostawy pospółki żwirowej z profilowaniem na drogi gminne

w 2007 roku .

Sprawozdanie Komisji wraz  z protokółem z posiedzenia Komisji znajduje się

w aktach  Nr BRG.0063-1/08 .

-   2   -  

 

 

Przew.Rady Gminy – Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w dostawie żwiru .

Co do sprzedaży drogi przy cegielni , po konsultacji  z radcą prawnym  proponuję

wycofać się ze sprzedaży .

Pan Jerzy Miąskiewicz – prosiłbym , aby odbiór  żwiru kwitował  sołtys lub rada

sołecka..

Radny J.Sadoch Przew.Komisji Rewizyjnej – Komisja wysunęła właśnie taką

propozycję .

 

Do pkt.4.Komisje nie złożyły wniosków .

 

Do pkt.5.Wójt Gminy Dobre przedstawił  informację z swojej działalności od czasu ostatniej

sesji tj.od dnia 25 kwietnia br.

1/odbył się przetarg na obsługę selektywnej  zbiórki odpadów komunalnych ,

  złożono tylko jedną ofertę  na kwotę 22 tys.zł netto , ze względu na cenę przetarg

  unieważniono  , podjęto negocjacje  z firmami  zajmującymi się zbiórką odpadów ,

  w wyniku tych negocjacji  będzie podpisana umowa z PGK Węgrów  za kwotę

  6008,01 zł netto za miesiąc do końca tego roku ,

2/ogłoszono przetarg na przebudowę drogi gminnej Rąbierz Kolonia – Duchów ,

  przedsięwzięcie dotowane jest ze środków Urzędu Marszałkowskiego w kwocie

  70 tys.zł.

3/rozstrzygnięto przetarg na budowę sieci wodociągowej z przyłączami w

  miejscowościach  Adamów , Mlęcin, Sołki, Makówiec Duży , Drop , Joanin, Wolka

  Kobylańska za kwotę  622 587,52 zł netto ,

4/trwa budowa  sieci wodociągowej z przyłączami  w miejscowościach   Głęboczyca  ,

  Brzozowica  , Rynia , Kobylanka ,

5/ rozstrzygnięto przetarg na budowę infrastruktury  sportowej  przy Szkole

  Podstawowej  w Dobrem za kwotę 51 269,73 zł netto,

6/ogłoszono przetarg na  wykonanie dokumentacji  projektowo kosztorysowej sieci

  wodociągowej z przyłączami w miejscowościach Rudzienko , Rakówiec, Wólka

  Mlęcka , Gęsianka ,

7/rozstrzygnięto przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo kosztorysowej  sieci

  wodociągowej z przyłączami w miejscowościach Modecin , Radoszyna , Jaczewek ,

  Ruda Pniewnik ,  Makówiec Mały  , Wolka Kobylańska  za kwotę  114 700,oo zł

  netto ,

8/przygotowywanie wniosków do WFOŚ i GW w Warszawie  dotyczących  budowy

  wodociągów w gminie Dobre ,

9/trwają prace  projektowe dotyczące  opracowania kompletnej dokumentacji

  projektowo kosztorysowej    na wykonanie  prac projektowych  budowy sieci

  wodociągowej w miejscowości Dobre , Wólka Kokosia , Poręby Stare .

10/brałem udział w szkoleniu dotyczącym  zarządzania  kryzysowego ,

11/brałem udział w spotkaniu z panią  Hall  minister oświaty  ,

12.odbyło się spotkanie członków Lokalnej Grupy Działania , w skład tej grupy

  wchodzi 7 gmin ,

13/odbył się konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej w Dropiu , został nim

  dotychczasowy dyrektor pan Stanisław Laszczka ,

14/ogłosiłem konkurs na ścieżki rowerowe na terenie naszej gminy ,

15/w Porębach Nowych odbyły się manewry strażackie Remiza 08 połączone

-   3    -

 

 

  z obchodami Powiatowego  Dnia Strażaka , impreza była bardzo dobrze

  zorganizowana , strażacy z Porąb włożyli ogrom pracy .

16/w najbliższym czasie odbędą się następujące  imprezy na terenie  gminy :

   - 25 lipca Powiatowe Święto Policji ,

   - 17 sierpnia Dożynki Gminne,

   -  3 sierpnia  obchody rocznicy mordu ludności przez hitlerowców ,

17/ odbyły się dni Dobrego ,

 

Do pkt.6.Zapytania radnych .

 

            Radny Sławomir Sobiepanek – kiedy będzie  odbiór śmieci wielko gabarytowych.

            Wójt Gminy – data umieszczona jest w haromonogramie .

            Radny St.Paderewski -  przy odbiorze śmieci proszę nie pominąć letników .

            Wójt Gminy – na mocy przeprowadzonego referendum śmieci będziemy odbierali

            od mieszkańców na stałe zameldowanych , problemem jest jednak to ,że ta zbiórka

            będzie niezbyt często .

            Radny St.Paderewski – jak przebiegają prace przy  przebudowie SP ZOZ ?

            Co dała zmiana  na stanowisku dyrektora GOK ?

            Radny Kazimierz Jagliński – działkowicze pozostawiają śmieci na przystankach ,

            Może  pracownicy fizyczni z gminy   opróżnialiby kosze na dzień przed zbiórką

śmieci .

Radny Waldemar Szymański – czy te osoby , które w 2006 roku miały odroczone

podatki wpłaciły należności .

 

 

Do pkt.7.Projekt uchwały w sprawie odwołania Sekretarza Gminy Dobre .

 

            Radny Mirosław Koseski – a co się stanie ,jeśli  nie odwołamy Sekretarza ?

            Przew.Rady Gminy – i tak odejdzie .

            Radny W.Szymański – czy nie może Pan pozostać na pół etatu ?

            Jan Sabak Sekretarz Gminy – proszę o odwołanie mnie ze względu na osiągnięcie

            wieku emerytalnego , mój stan zdrowia nie pozwala mi na pracę .

 

            Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie     podjęli uchwałę .

            Uchwała Nr XV/102/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.8.Projekt uchwały w sprawie powołania Sekretarza Gminy Dobre .

 

Radny W.Szymański – czym Pan zajmował się  przez dwa lata pracy w Urzędzie Gminy ?

           

Pan Sławomir Miąskiewicz kandydat na Sekretarza – zajmowałem się sprawami ochrony środowiska , wydawaniem decyzji środowiskowych  .

 

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 9 głosami za przy 3 przeciwnych i

2 wstrzymujących  się od głosu .

Uchwała Nr XV/103/08 na piśmie w załączeniu .

-   4    -

 

 

Do pkt.9.Informacja Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Dobrem z działalności w

2007 roku i roku bieżącym .

 

Wszyscy radni informację otrzymali /informacja na piśmie w załączeniu /.

 

Radny St.Paderewski – co dała zmiana na stanowisku dyrektora ?

Wójt Gminy - ubył jeden etat , ale praca nie uległa pogorszeniu , przybyła forma rozrywki w formie festynów .

Radny Krzysztof Laskowski – zmieniły się         warunki lokalowe GOK-u , co dalej?

Mówi się o rozbiórce budynku po byłym Urzędzie Gminy ?

Wójt Gminy – przez wiele lat  siedziba GOK-u była remiza OSP  , obecnie jest to budynek biblioteki  po były Urzędzie Gminy . Obiekt jest w kiepskim stanie technicznym  , a remont nie wchodzi w rachubę , bo tańszym będzie  budowa nowego budynku .

Radny W.Szymański – co ze sfinansowaniem dożynek ?

Jak wygląda rozliczenie z OSP za siedzibę muzeum ?

P.Mariola Chojecka p.o.dyrektora Gok – z pewnością będę prosiła o jakieś środki .

Wójt Gminy – gmina nie płaci za lokal , w którym jest muzeum , a straż nie płaci   za ogrzewanie .

Radny St.Paderewski – czy są nowe sekcje sportowe?

P.M.Chojecka – nie , nie ma .

 

Do pkt.10.Informacja  Kierownika GOPS  z działalności  w 2007 roku i roku bieżącym .

 

            Wszyscy radni otrzymali informację  /informacja na piśmie w załączeniu /.

 

            Przew.Rady Gminy – jakie osoby kwalifikują się do domu pomocy społecznej i jak

wygląda sprawa odpłatności  za pobyt ?

P.Zofia Kilijańczyk kierownik GOPS – głównie są to osoby samotne , wymagające

na stałe usług opiekuńczych . Jeśli pensjonariusz  nie może sam  ponosić odpłatności 

obowiązek ten przejmuje gmina.

 

Do pkt.11. Informacja  Wójta Gminy  o gospodarowaniu mieniem komunalnym .

 

            Wszyscy radni otrzymali informację  / informacja na  piśmie w załączeniu /.

 

            Radny St.Paderewsk -czy będą jakieś przymiarki  do budowy budynku komunalnego ?

            Wójt Gminy – będzie to nieuniknione .

           

Do pkt.12.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Dobre na 2008 rok .

 

            Projekt uchwały omówiła Skarbnik Gminy .

 

            Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.

 

Do pkt.13.Sprawozdanie Wójta Gminy  z wydatków poniesionych na referendum.

 

-   5   -

 

 

 

            Sprawozdanie na piśmie w załączeniu .

            Radni do sprawozdania uwag nie wnieśli .

 

Do pkt.14.Projekt uchwały w sprawie  zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę

            i zbiorowe  odprowadzanie ścieków na terenie gminy Dobre .

 

            Wójt Gminy – poprzednia uchwała             jest z 2001 roku ,a ustalenie taryf musi

            następować co roku . 

 

            Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 1 wstrzymującym

się od głosu .

 

uchwała Nr XV/105/08 na piśmie w załączeniu .

 

 

Do pkt.15.Projekt uchwały w sprawie zmiany w składzie osobowym  Komisji Budżetu ,

Finansów, Planowania i Przemysłu .

 

Wójt Gminy - § 24 ustawy o samorządzie gminnym  mówi ,że radny  jest

zobowiązany do pracy w Komisji .

Radny Jacek Sadoch – ja proponuję , aby skład tej Komisji uzupełnić jeszcze

o radnego Szymańskiego , składam taki wniosek .

Radny W..Szymański  - nie wyrażam zgody , bo składy liczbowe są zbyt duże .

 

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 1 wstrzymującym

się od głosu .

 

Uchwała Nr XV/106/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.16.Projekt uchwały w sprawie  podjęcia współpracy  z gminami  bezpośrednio

sąsiadującymi z gminą Dobre.

 

 

Radni w głosowaniu jawnym uchwałę podjęli jednogłośnie .

 

Uchwała Nr XV/107/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.17.Projekt uchwały w sprawie  zwolnienia z opłaty  zgłoszeń  o dokonaniu zmiany

wpisu do ewidencji działalności gospodarczej   .

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.

 

Uchwała Nr XV/108/08 na piśmie w załączeniu .

 

 

 

-   6   -

 

 

 

Do pkt.18.Projekt uchwały w sprawie  ustalenia wynagrodzenia  dla Wójta Gminy Dobre.

 

            Radny J.Sadoch – proszę o uzasadnienie dlaczego ma być zmiana w wynagrodzeniu .

            Skarbnik Gminy – zmieniło się najniższe wynagrodzenie w grupie , od 1 stycznia tego

roku wynosi  4200,oo zł .

Radny Sł.Sobiepanek – nas powinno interesować wynagrodzenie łączne brutto .

Radny W.Szymański – czyli rada nie ma nic do powiedzenia .

Skarbnik Gminy przedstawiła dotychczasowe wynagrodzenie w rozbiciu na

poszczególne składniki  oraz  najniższe wynagrodzenia brutto łącznie  7680,oo zł .

Przew.Rady Gminy -  ja mam jeszcze drugi wariant 8010,oo zł brutto  i jest to mój

wniosek  .

Radny K.Jagliński – diety radnych podwyższone , wynagrodzenie Wójta również , a

co z Przewodniczącym Rady Gminy ?

Radny W.Szymański – a co z budżetem gminy ?

Radny St.Paderewski – Wójt pracuje z nami już jakiś czas  , pracuje bardzo dobrze ,

jestem za drugim wariantem .

Radny K.Laskowski – ja również jestem za drugim wariantem .

Radny  W.Szymański – a ja zgłaszam wniosek  o 7680,oo zł brutto .

 

Jako pierwszy głosowano wniosek Przew.Rady Gminy  .

 

Radni w głosowaniu jawnym podjęli powyższy wniosek  9 głosami za  przy

4 przeciwnych  i 1 wstrzymującym się od głosu .

W związku z wynikiem głosowania nie poddawano pod głosowanie wniosku radnego

Szymańskiego .

 

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 11 głosami za przy 2 przeciwnych

i 1 wstrzymującym się od głosu .

 

Uchwała Nr XV/109/08  na piśmie w załączeniu .

 

 

Do pkt.19.Sprawozdanie  z realizacji „Programu  Ochrony Środowiska  dla Gminy Dobre stan

na dzień 31.12.2006 rok”.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono .

 

Do pkt.20.Odpowiedzi na zapytania radnych .

 

            Radny St.Paderwski – co z wałęsającymi psami?

            Wójt Gminy – mogą być odstrzeliwane w odpowiedniej odległości  od zabudowań ,

            W bardzo trudnych  sytuacjach psy są wyłapywane i dowożone do schroniska .

            Otrzymaliśmy dokumentację na remont ośrodka zdrowia , przesunięto o rok termin

przystosowania budynku do wymogów unijnych   .

Przystanki autobusowa są sprzątane przez naszych konserwatorów .

Odroczenia terminów płatności w 2006 roku , od ręki nie jestem w stanie

-   7    -

 

 

odpowiedzieć na to pytanie .

Radny W.Szymański do kiedy terminy płatności  , czy te osoby  wpłaciły podatek .

Radny K.Jagliński – pan Szymański ma rację , taką informację  powinni otrzymać

wszyscy radni .

Wójt Gminy – ten temat omawiany był na posiedzeniu komisji i gdyby pan pracował

w komisji nie byłoby tego pytania  .

Skarbnik Gminy -  prośby o odroczenie terminu płatności są w bardzo szczególnych

sytuacjach  i na ogół podatnicy regulują należności .

 

Do pkt.21.Radni w głosowaniu jawnym przyjęli protokół z poprzedniej sesji 13 głosami za

            przy 1 wstrzymującym się od głosu .

 

Do pkt.22.Wolne wnioski .

 

            Wójt Gminy – sprawa drogi w Ryni , trzeba wytyczyć  nową drogę  i wykupić grunt

            na długości 300 metrów i szerokości 5 metrów . Czy Rada Gminy wyraża zgodę na

podjęcie czynności geodezyjnych ? Ustalona cena 5 zł / m 2 .

Radny J.Sadoch – czy gmina  zastanawiała się  nad rekompensatą  za utracona drogę ?

Wójt Gminy – będziemy starali się  uzyskać jakąś rekompensatę .

 

 

Radni w głosowaniu jawnym  jednogłośnie opowiedzieli się za podjęciem czynności

geodezyjnych . 

 

Wójt Gminy  - kolejna sprawa to  droga przy cegielni .

Czy sprzedajemy drogę czy też nie .

Przew.Rady Gminy  - ja już  przedstawiłem stanowisko radcy .

 

Radni w głosowaniu jawnym 13 głosami opowiedzieli się za tym , aby drogi nie

sprzedawać , 1 radny wstrzymał się od głosu .

 

Radny St.Paderewski – jak są rozdysponowane fundusze na OSP ?

Skarbnik Gminy – pieniądze  są wydane już w znacznym stopniu .

Wójt Gminy – do Urzędu Marszałkowskiego złożono 9 wniosków o dofinansowanie

dla 9 jednostek OSP , dotację przyznano dla OSP Rudzienko ok.6 tys.zł  i dla OSP

Sołki ok.14 tys.zł .

 

W tym czasie  na sesję przybył pan Konrad Deptuła  przedstawiciel firmy

WINERBERGER  .

 

Radny J.Sadoch – firmie chodzi  o wykup tej drogi  i jej zamknięcie .

Jakim prawem na gminnej drodze ustawiacie znaki .

P.Deptuła – czy gmina w takim razie  będzie utrzymywała  drogę w należytym stanie ?

Radny K.Laskowski -  przecież głosowanie już było i dyskusja jest zbędna .

Radny Sł.Sobiepanek – w dniu dzisiejszym jest taka decyzja ,ale za jakiś czas możemy

powrócić do tematu .

Radny J.Sadoch – sprawa nie jest przesądzona , uchwała nie jest podjęta .

-   8    -

 

 

 

Radny St.Paderewski – czy istniałaby możliwość  podłączenia do gazociągu ?

Radny W.Szymański – za poprzedniej kadencji  były już rozmowy na temat drogi .

Firma miała dogadać się z rolnikami , ale chyba  nie dogadała się do końca .

Sekretarz Gminy – na planie jest jeszcze inna droga , ale nie ma jej w rzeczywistości .

Radny K.Laskowski – ja proponuję , aby sprawy dróg dokładnie rozeznać .

 

Do pkt.23. W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy

            dokonał  zamknięcia sesji .

 

 

 

 

            Protokółowała :                          Przewodniczący Rady  Gminy

            Anna Kalinowska

                                                                                         Jan Rudnik

 

 

 

            Protokół przyjęto na sesji w dniu 11 września 2008 roku