Protokół Nr XIV/08

 

 

            z sesji Rady Gminy Dobre odbytej w dniu 25 kwietnia 2008 roku

            w lokalu Urzędu Gminy w Dobrem .

 

 

            Obrady rozpoczęły się o godzinie 9.oo i trwały do godziny 13.30.

            Radni nieobecni w  chwili rozpoczęcia :

            1.Karol Chróścik,

            2.Kazimierz Jagliński ,

            3.Stanisław Paderewski ,

            4.Andrzej Zagrodzki .

            Lista obecności na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.1.Sesję otworzył i prowadził  Przewodniczący Rady Gminy  pan Jan Rudnik.

            Powitał  wszystkich zebranych poinformował ,że w sesji udział bierze 10 radny,

co stanowi 67 % ustawowego składu rady , w związku z tym sesja władna jest do

podejmowania uchwał.

 

Następnie Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek  obrad .

Na piśmie w załączeniu .

 

W czasie czytania porządku obrad przybyli spóźnieni radni :

1.Karol Chróścik,

2.Stanisław Paderewski ,

3.Andrzej Zagrodzki .

 

Uwag do porządku obrad nie wniesiono .

 

Do pkt.2.Rozpatrzenie pism , które wpłynęły do Rady Gminy :

            1/pismo Starosty Mińskiego  dot.pracy Wydziału Komunikacji  w zakresie obsługi

               interesantów ,

               pismo przyjęto do wiadomości ,

            2/ wyjaśnienie p.Ryszarda Kraciuka  dot.pozbywania się odpadów z gorzelni  w

  Rudzienku  ,

  pismo przyjęto do wiadomości ,

3/wystąpienie pokontrolne Narodowego Funduszu Zdrowia w Warszawie ,

  pismo przyjęto do wiadomości ,

4/pismo pana Jana Kalaty zam.Brzozowica 41 o dofinansowanie  budowy linii

  energetycznej ,

 

  Przew.Rady Gminy – pismo pana Kalaty proponuję przekazać do Wójta i

  zaopiniować  na posiedzeniu Komisji   .

  Radny Waldemar Szymański – czy komisje zbiorą się tylko po to ,aby rozpatrzyć to

  jedno podanie ?

  Przew.Rady Gminy – między innymi to pismo .

 

-   2   -

 

5/pismo pana Jerzego Miąskiewicza zam Dobre  w sprawie stanu dróg  żwirowych

   oraz nieprawidłowościach w  dowożeniu żwiru .

 

  Przew.Rady Gminy – proponuję , aby przy dowożeniu żwiru obecni byli sołtysi  i

  kwitowali  jego odbiór .

  Wójt Gminy – nie mam nic przeciwko temu .

  Faktem jest , że w  ubiegłym roku  na drogach żwirowych niewiele zrobiono  , ale

  naszym priorytetem zwodociagowanie całej gminy .

  Radny W.Szymański – w piśmie jest zarzut  ,że żwir  skradziono , jest to sprawa  dla

  organów ścigania .

  Radny Krzysztof Laskowski – obecnie nie jesteśmy w stanie stwierdzić  ile i czego

  było nawiezione , jest to sprawa dla sądu .

  Wójt Gminy – pan Miąskiewicz powołuje się na  opinie sołtysów  , ale w ostatnim

  czasie wziąłem udział w zebraniach prawie w każdym sołectwie i  sołtysi nie

  zgłaszali  problemu żwiru  .

  Pan Jerzy Miąskiewicz – proszę wezwać sołtysów  i niech wypowiedzą się .

 

  Przedstawiciel cegielni WIENERBERGER złożył ustne wyjaśnienie w sprawie

  drogi przebiegającej koło pana Czerepińskiego .i podtrzymał stanowisko odnośnie

  wykupu tej drogi .

  Przew.Rady Gminy – przedstawiciel firmy pan Deptuła  odbył już dwa zebrania

  z mieszkańcami  , którzy złożyli  oświadczenia , że nie korzystają i nie będą

  korzystać z tej drogi .

  Wójt Gminy – dyskusje  trwają od poprzedniej kadencji  , obecnie prowadzone są

  czynności formalno prawne , temat będzie  podejmowany  na następnej sesji .

  P.J.Miąskiewicz – ja nie mam dojazdu do działki .

  Radny Jacek Sadoch -  z tego co wiemy to pan Miąskiewicz również wyraża zgodę

  na sprzedaż drogi .

  Wójt Gminy – pismo powinna rozpatrzyć Komisja Rewizyjna . Chociaż nie wiem jak

 obecnie zbadać ilość dowiezionego żwiru .

  Prosi Pan w piśmie  o  dane o opłatach , imiennie takie informacje nie mogą być

  podane , jedynie liczbowo .

  Radny J.Sadoch – padła propozycja  , aby Komisja Rewizyjna zajęła się tą sprawą .

  Prosiłbym o jakieś dowody , oświadczenia sołtysów , dokumentację z Urzędu Gminy .                P.J.Miąskiewicz – czy jest ogłoszony przetarg na równarkę ?

  Wójt Gminy – nie , nie ma . Nie było konieczności ogłaszania przetargu .

  Miał Pan uwagi  do przetargu na żwir , wcale Pan do niego nie przystąpił , bo

  nieprawidłowo odczytał Pan warunki udziału w przetargu . 

  Radny W.Szymański – w dniu dzisiejszym  była na drogach równarka  , pytam po co

  skoro nic nie zrobiła .

  Wójt Gminy – zawsze tak jest , że do prac na drogach są uwagi .

  P.Czwarnóg sołtys wsi Adamów – kto równał drogę w Adamowie , jest teraz

  nieprzejezdna ?

  Wójt Gminy – nie umiem odpowiedzieć na to pytanie gdyż jest to droga powiatowa .

  Przew.Rady Gminy – składam wniosek  , aby sołtysi kwitowali odbiór żwiru .

  Pismo przekażemy do Komisji  Rewizyjnej .

  P.J.Miąskiewicz – odbiór żwiru niech kwituje Rada Sołecka , sołtysa  można

  przekupić .

-   3   -

 

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli wniosek o przekazaniu pisma

do Komisji rewizyjnej .

 

Do pkt.4.Wójt Gminy przedstawił ustną informację ze swojej działalności od czasu ostatniej

sesji tj.od dnia 22 lutego 2008 roku :

1/w dniu 20 kwietnia odbyło się referendum gminne tzw.śmieciowe  , udział w nim

wzięło prawie 40 % uprawnionych mieszkańców ,

2/otrzymaliśmy trzecią już decyzję  zamykającą targowicę , od decyzji złożono

odwołanie ,

3/złożono wnioski o dotację do WFOŚ i GW w Warszawie  na rekultywację

składowiska  odpadów oraz na utylizację azbestu  z budynków ,

4/złożono wniosek o datację do Marszałka Woj.Maz. na wykonanie   projektu

rekultywacji składowiska odpadów ,

5/ogłoszono konkurs  „Piękna Zagroda Wiejska „ , o sfinansowanie nagród złożono

wniosek do Marszałka Woj.Maz.,

6/otrzymaliśmy dotacje z urzędu Marszałkowskiego na realizację następujących zadań :   - termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Dropiu , kwota 45 tys.zł,

  - budowa infrastruktury sportowej przy Szkole Podstawowej w Dobrem etap II kwota

     30 tys. zł,

  - budowa wodociągu północnego kwota  500 tys.zł,0

7/trwają prace projektowe  dot.opracowania dokumentacji  niezbędnej do wykonania

 remontu pomieszczeń w SP ZOZ w Dobrem,

8/rozstrzygnięto przetarg na budowę sieci wodociągowej z przyłączami w

miejscowości   Brzozowica , Głęboczyca , Rynia , Kobylanka  na kwotę netto

1 010 672,03 zł plus podatek VAT ,

9/trwają prace projektowe  dot.opracowania kompletnej  dokumentacji na budowę

sieci wodociągowej w Dobrem Wólce Kokosiej , Porębach Starych ,

10/przygotowano wstępne wnioski  do WFOŚ i GW w Warszawie dot. budowy

wodociągów  i kanalizacji ,

11/odbył się przetarg na sprzedaż nieruchomości gruntowej w miejscowości

Rudzienko , działkę sprzedano za kwotę 4 tys.złotych ,

12/brałem udział w dwóch spotkaniach ze Starostą Mińskim , głównym tematem  było

utworzenie  Lokalnej Grupy   Działania  Ziemi Mińskiej ,

13/odbył się turniej samorządowców ,

14/ opracowywany jest wniosek  na pozyskanie środków na zajęcia dodatkowe w

szkołach,

15/zakupiono UNIT dla potrzeb ośrodka zdrowia ,

16/ organizowana jest grupa  osób bezrobotnych  w ramach prac interwencyjnych ,

 

Przew.Rady Gminy zaproponował ,aby punkt 6 i 7 omówić przed punktem 5

z uwagi na prośbę dyrektor SP ZOZ w Dobrem .

 

 

  Do pkt.6.Wszyascvy radni otrzymali sprawozdanie z działalności SP ZOZ w Dobrem za

2007 rok .

Na piśmie w załączeniu do protokółu .

 

-   4    -

 

 

P.Czerniawska dyr.SP ZOZ w Dobrem – dla potrzeb ośrodka zdrowia zakupiono

UNIT , ten zakup  mocno nadszarpnął nasz budżet  , proszę więc o wsparcie

finansowe  i z góry dziękuję  za pozytywne rozpatrzenie ..

Obecnie mamy bardzo trudną sytuacje kadrową , brakuje trzeciego lekarza.

Od dłuższego czasu poszukuję kandydata  , ale naprawdę jest trudno .

Na dzień dzisiejszy sama przyjmuję pacjentów i jest mi bardzo ciężko , dlatego też

proszę o zrozumienie .

 

Do pkt.7.projekt uchwały w sprawie  oceny gospodarki finansowej Samodzielnego

Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej  w Dobrem za 2007 rok .

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.

Uchwała Nr XIV/91/08 na piśmie w załączeniu .

 

Następnie o głos poprosił pan Jan Gadomski  sołtys wsi Rudzienko .

Zwrócił się z prośbą o zbadanie stanu ogrodzeń i stanu obejść we wsiach  oraz o

usunięcia zakrzaczeń  przy drodze w Rudzienku , gdyż ograniczają widoczność

przy wyjeżdżaniu na główną drogę .

 

Do pkt.5.Zapytania radnych :

            1/radny Krzysztof Laskowski – czy zostały zakończone prace  przy nowym boisku

trawiastym . Na dzień dzisiejszy nie można na nie wejść bo jest tak mokro , trzeba

chyba czekać do wakacji  ,

2/radny W.Szymański – jaki był koszt  budowy boiska asfaltowego ?

Na poprzedniej sesji złożyłem wniosek o informację  odnośnie  umorzonych

podatków  , nie otrzymałem takiej informacji .

Pan Tadeusz Gałązka  mieszkaniec  Dobrego :

1/dlaczego pojazd szkolny marki FORD wykorzystywany jest  do celów prywatnych

przez  osobę opiekującą  się pojazdem ?

2/czy jest już odbiór oczyszczalni ścieków ?

3/czy  są środki na odpływ wód z oczyszczalni ścieków ?

4/dlaczego na naszym wysypisku  znajdują się odpady  z innego terenu i kto jest za to

personalnie odpowiedzialny ?

5/ile wynoszą koszty  budowy boisk  przy Szkole Podstawowej w Dobrem ?

 

3/Radny Stanisław Paderewski – czy pojedynczy mieszkańcy  będą mogli przywozić

indywidualnie  nieczystości do oczyszczalni ?

Co z bezpańskimi psami , czy gmina może sfinansować  sterylizację psów ?

4/Radny W.Szymański – do tej pory nie słyszałem tematu  budowy wodociągu

na kolonii Cazrnogłowskiej ?

 

Do pkt.8a/Radnym przedstawiono  Uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby 

Obrachunkowej w Warszawie  w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta

Gminy Dobre sprawozdaniu  z wykonania budżetu gminy za 2007 rok .

 

Opinia na piśmie w załączeniu .

 

-   5   -

 

 

Do pkt.8.b/Radnym przedstawiono  Uchwałę  Składu Orzekającego  Regionalnej Izby

Obrachunkowej w Warszawie w sprawie  opinii o wniosku  Komisji Rewizyjnej

Rady Gminy Dobre o udzielenie absolutorium  Wójtowi Gminy Dobre za 2007 rok .

 

Opinia na piśmie w załączeniu  .

 

Do pkt.8.c/nie podjęto dyskusji w powyższych tematach .

 

Do pkt.8.d/ Radnym przedstawiono wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium

            Wójtowi Gminy Dobre za 2007 rok .

            Wniosek na piśmie w załączeniu  .

 

Do pkt.9.Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dobre

za 2007 rok .

 

Radni w głosowaniu jawnym  jednogłośnie podjęli uchwałę .

 

Uchwała Nr XIV/92/08 na piśmie w załączeniu .

 

Wójt Gminy podziękował  za udzielenie absolutorium , nadmienił o bardzo dobrej

współpracy z radnymi  oraz pracownikami Urzędu Gminy .

 

Do pkt.10. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Dobre na 2008 rok .

 

            Projekt uchwały omówiła Skarbnik Gminy pani Elżbieta Gadomska .

 

            Radny Mirosław Cyran – podczas przerwy w obradach obejrzeli Państwo sprzęt

zakupiony dla potrzeb OSP w Dobrem .Widzą Państwo  , że pieniądze   zostały

wydane właściwie. Proszę o pomoc  w spłacie kredytu zaciągniętego na        zakup

samochodu .

Radny W.Szymański – przecież mówiliście ,że macie pieniądze .

Radny Jacek Sadoch – temat omawiany był na ostatnim posiedzeniu Komisji

Rewizyjnej . Popieram stanowisko pana Szymańskiego .

Pan Wójt deklarował ,że jakieś środki  przeznaczy z rezerwy budżetowej .

Pojawia się pytanie , czy stać nas na to , aby doposażać  tylko jedną jednostkę aż w tak

dużym zakresie ?

Wyposażenie OSP w Dobrem jest naprawdę bardzo dobre .

Mamy zawodową straż powiatową .

Radny Mirosław Koseski – ile środków straż pozyskała z różnych źródeł , jak to

wygląda procentowo ?

Radny A.Zagrodzki – ja uważam ,że taki samochód w centrum gminy jest bardzo

potrzebny , tym bardziej ,że np. dla policji daliśmy 7 tys.zł na zakup samochodu .

Radny W.Szymański – czy w takim razie  jest sens  utrzymywać  inne jednostki ?

Radny M.Cyran – proszę porównać  liczbę wyjazdów poszczególnych jednostek .

Radny K.Laskowski – uważam ,że jeśli jest już taki  sprzęt to trzeba dofinansować ,

inna sprawa ,że straż w Dobrem ma większą możliwość zarobku .

Trzeba ustalić limit kwot dofinansowania .

-   6   -

 

 

Przew.Rady Gminy – nie ulega wątpliwości ,że taki sprzęt jest  konieczny .

Radny M.Cyran – jakie środki każda  z jednostek otrzymała na remonty .

Radny J.Sadoch – nie chodzi o rywalizowanie , ale o jasność sytuacji .

OSP Dobre deklarowała ,że da sobie radę  i nie będzie nic potrzebowała , a teraz 

jest jak jest .

Radny Karol Chróścik – a ja proponuję wrócić do dyskusji tzn.projekt uchwały

zmiany w budżecie .

 

Radni w głosowaniu jawny jednogłośnie podjęli uchwałę.

 

Uchwała Nr XIV/93 /08 na piśmie  w załączeniu .

 

Do pkt.11.a/Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu

            Ochrony Środowiska  i gospodarki Wodnej w Warszawie  na realizacje inwestycji

‘Budowa sieci wodociągowej z przyłączami  w Gminie Dobre obejmująca

miejscowości  Brzozowica ,Głęboczyca, Rynia , Kobylanka „

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .

 

Uchwała Nr XIV/94/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.11.b/Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu

            Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie  na realizację zadania

inwestycji „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami  w Gminie Dobre  obejmująca

miejscowości Sołki , Makówiec Duży , Drop,Wólka Kobylańska ,Joanin , Mlęcin

i  Adamów .

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.

 

Uchwała  Nr XIV/95/08 na piśmie w załączeniu .

 

 

Do pkt.11.c/Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu

            Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na  realizację inwestycji

            „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Dropiu „.

 

            Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .

 

            Uchwała Nr XIV/96/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.12.Projekt uchwały w sprawie  określenia wysokości stawek  opłat  za zajęcie

            pasa drogowego dróg gminnych .

 

            Radny J.Sadoch – czy ta uchwała nie zmienia żadnej innej ?Czy szacowano dochody ?

            Wójt Gminy – ta uchwała nie zmienia żadnej innej , dochodów nie szacowano ,

zobaczymy co wyjdzie .

 

-   7   -

 

 

Radny St.Paderewski – czy gmina pobiera opłaty  za reklamy  i ogłoszenia ?

Wójt Gminy - przy  drogach gminnych nikt nie ustawia  reklam i ogłoszeń .

 

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .

 

Uchwała Nr XIV/97/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.13.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia gminy Dobre  do Stowarzyszenia 

„Lokalna Grupa Działania   Ziemi Mińskiej „.

 

Radny J.Sadoch – proszę pana Wójta , aby na spotkaniu Wójtów uczulić wszystkich

na ograniczenie administracji  .

Wójt Gminy – to oczywiste , około 15 maja będzie pierwsze spotkanie założycielskie ,

zapraszam wszystkich na to spotkanie .  

 

Radny K.Laskowski -  rozumiem ,że Wójtowie nie będą mogli uczestniczyć we

władzach ?

Wójt Gminy – nie , nie mogą .

 

 

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 11 głosami za 2 wstrzymujących się

od głosu .

 

Uchwała nr XIV/98/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.14. Projekt uchwały w sprawie  przyjęcia Strategii Integracji i Rozwiązywania

Problemów Społecznych  Gminy Dobre na lata 2008 – 2013  oraz Systemu 

Profilaktyki i Opieki  nad Dzieckiem  i Rodziną  Gminy Dobre na lata  2008 – 2013 .

 

Radny J.Sadoch – wiele porównań gryzie się ze sobą .

Radny K.Laskowski – sam papier  bez wsparcia fachowców  niewiele pomoże .

 

W tym czasie obrady opuścił radny pan Andrzej Zagrodzki  / godz.12.oo /.

 

Radny J.Sadoch – w opracowaniu mówi się  , że połowa mieszkańców  nie wie o

przemocy w rodzinach  w stosunku do dzieci .Jakie działania  podejmuje GOPS ?

P.Zofia Kilijańczyk  kierownik GOPS  - nawiązujemy współpracę  z lekarzami ,

pielęgniarką środowiskową , psychologiem szkolnym .

 

Radni w głosowaniu jawnym uchwałę podjęli jednogłośnie ..

 

Podczas głosowania 2 radnych nieobecnych  : Mirosław Koseski i Andrzej Zagrodzki .

 

Uchwała Nr XIV/99/08 na piśmie w załączeniu .

 

 

-   8    -

 

 

 

Do pkt.15 Projekt uchwały dotyczący  zmiany Uchwały Nr XXXI/241/2002 Rady Gminy

w Dobrem  z dnia  22 marca 2002 roku w sprawie  zasad  udzielania zniżek 

tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych ,

wychowawczych  i opiekuńczych  kadry  kierowniczej  w gminnych jednostkach

oświatowych .

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.

Podczas głosowania 3 radnych nieobecnych  : Stanisław  Paderewski , Andrzej

Zagrodzki , Stanisław Kosim .

 

Uchwała Nr XIV/100/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.16.Projekt uchwały w sprawie  przejęcia od właścicieli  nieruchomości  położonych na

terenie  gminy Dobre  niektórych  obowiązków  z zakresu utrzymania  porządku i

czystości .

 

Radny J.Sadoch  - czy ilość worków  bytowych  będzie ewidencjonowana ?

Wójt gminy – nie mamy jeszcze  konkretnych i ostatecznych rozwiązań .

Radny J.Sadoch – musi tak być , aby na naszym wysypisku składowane  były śmieci

tylko z naszego terenu .

Wójt Gminy – staramy się właśnie  tak robić , ale trudno jest tego dopilnować .

Radny M.Koseski – czy po przetargu  będzie udostępniona nasze wysypisko ?

Wójt Gminy – do końca tego roku ta , a w następnym już nie .

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .

Podczas głosowania nieobecnych 3 radnych : St.Paderewski , St.Kosim ,

A.Zagrodzki .

 

Uchwała Nr XIV/101/08 na piśmie w załączeniu .

 

Do pkt.17.Wszyscy radni otrzymali informację z realizacji uchwał podjętych na sesjach

            w dniach  29 listopada , 28 grudnia 2007 roku i 22 lutego 2008 roku .

            Informacja na piśmie w załączeniu .

 

            Radni nie wnieśli uwag do powyższej informacji .

 

Do pkt.18.Odpowiedzi na zapytania :

 

            1/boisko trawiaste jest ukończone , ale nie nadaje się jeszcze do użytku ze względu

            na słabą trawę ,

            2/koszt budowy boiska asfaltowego wyniósł  31 376,81 zł , a boiska trawiastego

            27 486,60 zł ,

3/wniosek o informację  o umorzonych podatkach , taki wykaz zostanie dostarczony ,

gdyż raz w roku Wójt jest zobowiązany do sporządzenia takiego wykazu ,

4/po zasięgnięciu informacji u dyrektora GZAS  w Dobrem nie potwierdzam  faktu ,

że kierowca samochodu szkolnego marki FORD  wykorzystywał samochód do celów

-   9   -

 

 

prywatnych ,

5/oczyszczalnia ścieków  została odebrana  decyzją Powiatowego Inspektora  Nadzoru

Budowlanego  w Mińsku Mazowieckim Nr 550/U/06 z dnia 7 listopada 2006 roku .

Powyższą decyzję  otrzymali radni poprzedniej kadencji ,

6/ oczyszczalnia  ścieków  posiada pozwolenie wodno prawne , na mocy którego

 następuje zrzut do rzeki Boruczanki .Pozwolenie nakazuje konserwację jednego

kilometra w roku .

W roku ubiegłym taką konserwację wykonano .

7/pozwolenie na korzystanie z gminnego wysypiska posiada tylko  firma EKO SAM

BIS , która dostarcza  śmieci tylko z terenu naszej gminy .

8/ o kosztach budowy boisk mówiłem już wcześniej , dodam tylko ,że na realizację

tych boisk pozyskano środki z zewnątrz w kwocie 30 tysięcy złotych .

9/ indywidualni mieszkańcy nie mogą  przywozić ścieków do oczyszczalni ścieków  ,

10/ nic mi nie wiadomo w temacie możliwości sfinansowania sterylizacji psów  ,

11/ budowa wodociągu  na kolonii Czarnogłowia    jest zaplanowana w WPI , ale

najpierw realizujemy  wodociągi w zwartej zabudowie  , a dopiero potem w

kolonijnej.

Radny  K.Laskowski – odnośnie boiska przy szkole , ja wiem ,że drenacja jest bardzo

kosztowna , ale będzie to chyba konieczne .

Radny Sł.Sobiepanek – trzeba trochę poczekać ,aż trawa  porządnie ukorzeni się

i powstanie darń .

 

Do pkt.19.Radni w głosowaniu jawnym przyjęli protokół z poprzedniej sesji 6 głosami za

            przy 4 wstrzymujących się od głosu .

 

            Podczas głosowania 3 radnych nieobecnych  /p.Paderewski , p.Kosim , p.Zagrodzki /.

 

Do pkt.20.Radny K.Laskowski – trzeba uświadomić społeczeństwo  ,że nie wolno  na

drzewach  umieszczać  plakatów wyborczych .

Wójt Gminy – Dobre zostało wykreślone z programu kanalizacji i oczyszczania .

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej odmówił nam

umorzenia  pożyczek zaciągniętych na budowę oczyszczalni   oraz wodociąg w

Walentowie .

Na posiedzeniu Komisji dyskutowano temat zwrotu kosztów energii w remizach OSP .

Proponuje radnym zapoznać się  z tym tematem  i przedstawić go jutro na posiedzeniu

Zarządu Gminnego OSP .

Prywatne przedszkole   formalnie nie ma statusu przedszkola jako placówki

oświatowej   ze względu na brak  zgody na użytkowanie obiektu  spowodowanej

brakiem stałego przyłącza energetycznego .

Do tego przedszkola uczęszcza około 50 dzieci .

Ogłosiłem konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej w Dropiu . Proszę radnych

o wytypowanie 3 kandydatów na członków komisji konkursowej .

 

Radny  Sł Sobiepanek zgłosił  radnego Krzysztofa Laskowskiego

Radny Mirosław Koseski zgłosił radnego Jacka Sadocha i jednocześnie na

Przewodniczącego Komisji Konkursowej ,

Radny J.Sadoch zgłosił radnego  Mirosława Koseskiego .

 

-   10 –

 

Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie zaakceptowali powyższe  kandydatury .

 

Podczas głosowania nieobecnych 3 radnych ,/p.Paderewski , p.Kosim, p.Zagrodzki /.

 

Radny W.Szymański – jak to się stało ,że  nie umorzono nam 1 mln złotych

zaciągniętych pożyczek .

Wójt Gminy – gmina nie złożyła w wyznaczonym terminie  stosownych dokumentów.

Radny W.Szymański – kto zawinił ?

Wójt Gminy – nie chcę tego oceniać  .

Radny J.Sadoch – czy nie  należy pociągnąć do odpowiedzialności karnej osób

odpowiedzialnych ?

Wójt Gminy – odpowiedzialność zawsze ponosi Wójt .

Radny M.Cyran – straż w Dobrem nie składała wniosku  o poręczenie pożyczki , skąd

więc wypowiedź pana Szymańskiego . Spłata chociaż jednej raty pożyczki pozwoli

nam na szybsze uzbrojenie samochodu .

Radny K.Laskowski – sądzę ,że  koniecznym będzie  nagrywanie obrad  sesji , ułatwi

to i dyskusje i pracę .

Radny W.Szymański – wracając do poprzedniej sesji , zgłaszałem wniosek  do

porządku obrad , wniosku nie przyjęto , bo Wójt powiedział ,że wniosku złożyć nie

mogę .

 

Do pkt.21.W związku z wyczerpaniem porządku obrad  Przewodniczący  Rady Gminy

            dokonał zamknięcia sesji .

 

 

 

            Protokółowała:                                               Przewodniczący Rady Gminy :

            Anna Kalinowska

                                                                                                Jan Rudnik

 

 

 

            Protokół przyjęto na sesji w dniu 18 czerwca 2008 roku