Protoół z XIII sesji Rady Gminy
Protokół Nr XIII/08
z sesji Rady Gminy Dobre odbytej w dniu 22 lutego 2008 roku
w lokalu Urzędu Gminy w Dobrem .
Obrady rozpoczęły się o godzinie 9.05 i trwały do godziny 14.10.
Radni nieobecni w chwili rozpoczęcia :
1.Jakub Chojecki
2.Mirosław Cyran .
Lista obecności na piśmie w załączeniu .
Do pkt.1.Sesję otworzył i prowadził Przewodniczący Rady Gminy pan Jan Rudnik .
Powitał wszystkich zebranych , poinformował ,że w sesji udział bierze 12 radnych co
stanowi 80 % ustawowego składu rady , w związku z tym sesja władna jest do
podejmowania uchwał .
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przedstawił porządek obrad .
Wójt Gminy złożył wniosek o zmianę porządku obrad w kolejności omawianych
punktów . Wyjaśnił ,że jeśli zostanie podjęta uchwała w sprawie diet dla radnych to
trzeba będzie zrobić korektę w budżecie . Dlatego też zaproponował punkt 16
jako 6 a.
Radny Waldemar Szymański – proponuję punkt 16 i 17 zdjąć z porządku obrad .
Nie stać nas na podwyższanie diet .
Radny J.Sadoch – punkt 17 jest tylko formalnością , projekt uchwały nie jest
żadnym wymysłem .
Wójt Gminy – Komisja Rewizyjna złożyła wniosek i powinien być w porządku obrad . Co do punktu 17 jest to czysta formalność . Do tej pory trzynastka wypłacana była
bez uchwały Rady Gminy , ale w tym roku pojawiły się wyroki sądowe , z których
wynika ,że powinna być podjęta taka uchwała .
Przew.Rady Gminy – projekt uchwały w sprawie diet zgłoszony był przez grupę
4 radnych więc porządek zostaje bez zmian , samo przesunięcie kolejności punktów
nie wymaga głosowania jako zmiany porządku obrad .
Do pkt.2.Komisje nie zgłosiły wniosków do Rady Gminy .
Do pkt.3.Rozpatrzenie pism , które wpłynęły do Rady Gminy :
1/ pismo mieszkańców wsi Rudno i Rudzienko o remont drogi dojazdowej
do ww.miejscowości ,
2/pismo pan Romana Kiljiańczyka o wybudowanie sieci wodociągowej
do posesji położonej w Dobrem ul.Szkolna,
3/ pismo mieszkańców wsi Zdrojówki w sprawie budowy drogi .
- 2 -
Powyższe pisma kieruje się do Wójta Gminy Dobre .
Wójt Gminy – odnośnie dróg . W tej chwili faktycznie stan dróg jest bardzo zły , ale
niebawem będziemy wchodzili z jakimiś pracami .
Odnośnie pisma p.Kilijańczyka - posesja jest ujęta w planie dobudowy wodociągu .
P.Zbigniew Leszczyński mieszkaniec miejscowości Duchów – złożyłem pismo do
Wójta Gminy ,ale prosiłem ,aby odczytać je na sesji .
Wójt Gminy – pismo adresowane jest do mnie . Droga i oświetlenie są ujęte
w planie ,ale nie wiadomo jaki będzie zakres prac .
P.Z.Leszczyński - odwadniacie pola mieszkańcom Sulejówka , a nie dbacie o swoich
mieszkańców , płacę podatek jeden z największych w gminie , 20 lat nie możecie
naprawić drogi . Na co idą moje podatki ?
Przew.Rady Gminy - będzie poprawa pogody wtedy wejdziemy z pracami
na drogi .
Radny Karol Chróścik - proszę przerwać tę dyskusję nie chcę słuchać prywatnych
spraw .
Wójt Gminy – złożono wnioski na uzupełnienie oświetlenia ulicznego . Koszt ich realizacji to kwota ponad 80 tysięcy złotych .W budżecie gminy mamy 30 tys.zł.
Nie podjąłem jeszcze decyzji , które wnioski będą realizowane .
Nie mogę odczytać pisma , które złożył pan Leszczyński gdyż nie nadaje się do
publikowania .
P.Z.Leszczyński – we wsi Duchów jest działka wiejska od lat uprawiana przez ród
Gadomskich , pytam dlaczego ?
Wójt Gminy – sprawa działki będzie omówiona na zebraniu wiejskim .
P.Z.Leszczyński – odnośnie drogi przez Antoninę do Duchowa to albo będzie przez
całą wieś albo nie będzie jej w ogóle .
Wójt Gminy – zrobimy tyle na ile wystarczy nam pieniędzy .
Do pkt.4.Wójt Gminy przedstawił ustna informacje ze swojej działalności między sesjami .
1/ podpisano umowy na opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej
na prace w SP ZOZ w Dobrem na prace budowlane , w zakresie modernizacji
instalacji elektrycznej , w zakresie wymiany instalacji sanitarno grzewczej .
2/podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej
na wykonanie prac w budynku szkoły podstawowej w Dropiu ,
3/złożono 5 wniosków do Urzędu Marszałkowskiego o datacje w zakresie
budowy wodociągu , przebudowy drogi gminnej , wyposażenia przedszkola,
termomodernizacji ,
4/dokonano wymiaru zobowiązań pieniężnych na 2008 rok w łącznej kwocie
2 373 898,oo złotych ,
5/ wystawiono 43 tytuły wykonawcze na kwotę 10 115 zł,
6/ złożono 9 wniosków do Urzędu Marszałkowskiego o dotacje dla jednostek
Ochotniczych Straży Pożarnych ,
7/ brałem udział w przekazaniu samochodów dla policji ,
- 3 -
8/trwają prace nad dokumentacja przebudowy drogi nr 637 ,
9/ biorę udział w Walnych Zebraniach Ochotniczych Straży Pożarnych ,
10/ brałem udział w rocznym spotkaniu policji,
11/ odbyły się Złote Gody dla 5 par ,
12/ brałem udział w spotkaniu z wiceministrem infrastruktury odnośnie zmiany
prawa budowlanego ,
13/ brałem udział w obchodach rocznicowych bitwy pod Dobrem ,
14/odbył się konkurs na stanowisko księgowej podatkowej , konkurs wygrała pani
Bąkowska ,
15/ odbyła się narada z sołtysami z terenu gminy , sołtysi wnieśli o podwyższenie
prowizji i wprowadzenie diet za udział w sesjach i naradach ,
16/trwają prace nad zamknięciem budżetu 2007 roku , dochody zrealizowano
w 98 % , a wydatki w 95 % ,
17/ w ubiegłym tygodniu odbyło się przekazanie samochodu pożarniczego dla
OSP w Dobrem , jednostka otrzymała dotację w kwocie 97 244 zł ,a łączny koszt
zakupu wyniósł 240 tys.zł , pozostałą kwotę straż pozyskała własnym staraniem .
Gminę reprezentował Przewodniczący Rady Gminy .
Radny K.Chróścik – czy przy przebudowie drogi 637 przystanek do Porąb Starych
pozostanie w tym samym miejscu ?
Wójt Gminy – przebieg drogi nie będzie zmieniony , będą tylko skrzyżowania
i trzeci pas do zjazdu . Mogą być tylko minimalne przesunięcia .
Przew.Rady Gminy – czy w Świdrowie zaplanowany jest chodnik ?
Wójt Gminy – tak , chodniki będą w każdej miejscowości .
Do pkt.5.Radny W.Szymański – czy lampy w Rudnie przy drodze powiatowej będą
kiedykolwiek świeciły ?
Wykonano konserwację lampy , ale wraz miga .
Radny J.Sadoch – zgłaszałem problem opłat za energię w remizach OSP .
Ja sądzę ,że albo płacimy wszystkim strażom , albo żadnej .
Radny St.Paderewski – należy usprawnić pracę wydziału komunikacji w Mińsku
Mazowieckim . Trzeba w tej sprawie złożyć wniosek do Starosty .
Druga sprawa to założenie monitoringu w miejscowości Dobre w takich miejscach
jak przystanek , cmentarz .
Kolejna sprawa to organizacja parkingu w okolicach przystanku do Porąb Starych .
W jakim stopniu zaawansowana jest realizacja wniosków unijnych .
Czy będzie funkcjonowało targowisko dla zwierząt , może zainwestować jakieś
środki . Jak przebiega wymiana pokryć z eternitu ?
Kiedy będzie wyremontowana droga na ulicy Kościuszki ?
Kiedy będzie szalet ?
Wójt Gminy – szalet jest .
Radny St.Paderewski – ja mówię o szalecie z prawdziwego zdarzenia .
Drogi powinny być już równane . Pogoda jest dobra dla równarki .
Następna sprawa to most w Czarnogłowiu do państwa Hutkowskich . Tym ludziom
- 4 -
trzeba pomóc .
Trzeba wstawić okno w mieszkaniu komunalnym , w którym mieszka pan Królak .
Spraw kosztów administracji .
Wójt Gminy – koszty utrzymania administracji zostały omówione na posiedzeniu
Komisji Rewizyjnej .
Radny St.Paderewski - samochody przewożące cegłę z cegielni zniszczyły drogę .
Trzeba coś z tym zrobić .
Radny Stanisław Kosim – sprawa dróg do gorzelni ,są bardzo zniszczone ,
ponadto gdzie wylewane są odpady z gorzelni ?
Radny Andrzej Zagrodzki - czy są poczynione kroki dla budowy ogrodzenia
terenu szkolnego w Dropiu ?
Przew.Rady Gminy – w godzinach od 13 do 14 obserwowałem dzieci w parku
oczekujące na autobus . Dzieci te zachowują się bardzo źle , należy porozumieć się
z policją , aby w tym czasie nadzorowała dzieci .
Radny St.Paderewski – sprawę rozwiązałby właśnie monitoring .
Radny J.Sadoch – czy do Wójta doszły sygnały o problemach w Ośrodku Zdrowia ?
Pani Nanjira zmieniła podejście do pacjentów , jest niegrzeczna .
Do pkt.6. Wszyscy radni otrzymali informację Wójta Gminy z realizacji Gminnego
Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych .
Radny J.Sadoch – mam pytanie odnośnie współpracy z poradniami ds.uzależnień.
Jest to kwota 4 tys .zł , w jaki sposób przekazywane są pieniądze .
P.Anna Kacak pracownik UG - pieniądze zwracane są w razie potrzeby lub na
prośbę . Pieniądze nie są wydawane na siłę .
Wójt Gminy – policja organizuje szereg pogadanek dla uczniów gimnazjum .
Nie znam liczby tych pogadanek.
Radny J.Sadoch – planuje się szkolenie nauczycieli oraz monitorowanie problemu
alkoholizmu wśród młodzieży i dzieci . Na czym to polega ?
p.A.Kacak – raz w roku wśród dzieci i młodzieży przeprowadzana jest anonimowa
ankieta .
Radny J.Sadoch – który punkt sprzedaży alkoholu był skontrolowany w 2007 roku ?
P.A.Kacak - do kontroli uprawniona jest policja , która w swoim sprawozdaniu
wykaże ile punktów skontrolowała .
Wójt Gminy - do Komisji nie zgłoszono żadnych wniosków o nieprawidłowościach .
Radny A.Zagrodzki – ile osób zarejestrowanych jest w poradni antyalkoholowej ?
P.A.Kacak – jest to sprawa anonimowa , nikt nikogo nie rejestruje .
Wójt Gminy – w gminie działa punkt konsultacyjny , w 2007 roku udzielono
90 porad .
Radny A.Zagrodzki – czy po przeprowadzeniu ankiet były jakieś wnioski i
spostrzeżenia np.dotyczące narkotyków ?
Wójt Gminy – organizowane są zajęcia profilaktyczne o szerokim zakresie .
Problemu narkotyków na razie nie ma , być może jakieś pojedyncze przypadki .
Radny J.Sadoch - główny wydatek to finansowanie obiadów i organizowanie zajęć
- 5 -
dla dzieci .
Wójt Gminy - dożywianie jest dla dzieci z rodzin dotkniętych alkoholizmem ,
natomiast z zajęć mogą korzystać wszystkie dzieci .
Do pkt.6a/ Projekt uchwały w sprawie diet dla Przewodniczącego Rady Gminy i diet dla
radnych ..
radny Sławomir Sobiepanek – jestem przeciwny podwyższaniu diet , nie zanosi się
na większe wpływy w podatku i dochodach .
Wydatki wzrastają : oświata , administracja , ale ten wzrost nie wynika
z podwyżki płac .
Sąsiednie gminy mają niższe diety . Nawet w mieście np. w Węgrowie dieta
wynosi 100 zł.
Przew.Rady Gminy - w projekcie uchwały w § 1 mówi się o diecie dla
Przewodniczącego Rady Gminy . zgłaszam wniosek o wycofanie proponowanej
podwyżki do kwoty 1120 zł i pozostawienie jej na dotychczasowym poziomie .
Radny W.Szymański – proszę Państwa proponowany wzrost to wydatek rzędu
1 tysiąca złotych miesięcznie ., a koszt jednej lampy wynosi właśnie 1 tys.zł.
Radny J.Sadoch – jako przewodniczący Komisji Rewizyjnej i jako Komisja wnoszę
o auto poprawkę i zamiast kwoty 1120 zł proponuje kwotę 912 zł..
Radny W.Szymański - a jeśli w tym samym dniu będą dwa posiedzenia Komisji ?
Radny J.Sadoch – przecież nigdy nie było podwójnej wypłaty .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 6 głosami za przy 5 przeciwnych
i 1 wstrzymującym się od głosu .
Uchwała Nr XIII/79/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.7.Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu
Przeciwdziałania Narkomanii na terenie gminy Dobre na 2008 rok .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Do pkt.8.Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum gminnego dotyczącego
przejęcia przez gminę Dobre od właścicieli nieruchomości położonych na terenie
gminy obowiązków z zakresu utrzymania czystości i porządku .
Wójt Gminy – obecnie prowadzona działalność w zakresie zbiórki odpadów jest
niezgodna z prawem . Trzeba to uregulować . Jeśli referendum będzie miało moc
prawną trzeba ustalić opłatę za odbiór i trzeba to zrobić już dzisiaj .
Proponuje 3 złotych miesięcznie od osoby . Po podjęciu uchwały o referendum
w każdym sołectwie zostanie zorganizowane zebranie . Proszę radnych o udział
- 6 -
w tych zebraniach .
Radny W.Szymański – a jaką mamy pewność , że firmy będą chciały odebrać
odpady właśnie za taką kwotę ?
Wójt Gminy – tak wynika z symulacji kosztów . Obecnie mieszkańcy płaca za odbiór
tylko wtedy kiedy chcą , a podjęcie uchwały będzie narzędziem do egzekwowania
opłaty .
Do przetargu należy ograniczyć zakres usług .
Radny M.Koseski – a co z wysypiskiem?
Wójt Gminy – wysypisko zostanie zamknięte w tym roku .
Radny M.Koseski – czyli firma , która odbierze śmieci będzie miała wolną rękę ich pozywaniu się .
Wójt Gminy – tak .
Radny W.Szymański - mówi się o opłacie 3 zł , będziemy namawiali mieszkańców
do udziału w referendum , ale potem okaże się ,że opłata musi być 4,50 zł . Jak to
wytłumaczyć mieszkańcom . Będą czuli się oszukani .
Przew . Rady Gminy – trzeba dobrze przemyśleć częstotliwość odbioru
poszczególnych rodzajów odpadów .
Wójt Gminy – cenę dla mieszkańców ustali Rada Gminy i jeśli uzna ,że ma być
wyższa od 3 zł to taka będzie . Mieszkańcom trzeba uświadomić potrzebę udziału w
referendum .
Radny Sł.Sobiepanek - można utrzymać stawkę 3 zł , ale jest to również kwestia
ściągalności .
Radny J.Sadoch - jak możemy mówić o opłacie skoro nie było przetargu . Przecież z
przetargu może wyjść kwota 7 zł ?
Wójt Gminy – procedura wynika z zapisów ustawy .
Sekretarz Gminy pan Jan Sabak - aby referendum było ważne udział musi wziąć
30 % mieszkańców uprawnionych do głosowania , a spośród głosujących 50 % musi
opowiedzieć się za..
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr XIII/81/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.9.Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek
zorganizowanych w przedszkolu i szkołach prowadzonych przez gminę Dobre oraz
ustalenia opłat za korzystanie z posiłków .
Wójt Gminy – weszły w życie nowe przepisy dot. zasad utrzymania stołówek . Do tej
pory Rada Gminy nie ustalała opłaty za posiłki .
Dla ucznia cena obejmuje tylko koszt produktów , a dla pozostałych osób pełen
koszt .
Można obniżyć koszty wydając posiłki jednodaniowe .
Radny J.Sadoch – czy z posiłków korzystają tylko uczniowie i nauczyciele?
- 7 -
Sekretarz Gminy – tak i pracownicy samorządowi .
Radny St.Paderewski - bywały przypadki , obiady jadały inne osoby .
Wójt Gminy – kiedyś był taki przypadek , ale obecnie nie prowadzi się takich
praktyk.
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .
Uchwała Nr XIII/82/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.10. Projekt uchwały w sprawie wniosku o przekazanie na własność gminy Dobre
gruntów Skarbu Państwa położonych na terenie gminy Dobre .
P.Marcin Sitnicki pracownik UG poinformował ,że działki należy skomunalizować
aby w dalszej kolejności mogły być sprzedane .
Radny St.Paderewski - pieniądze ze sprzedaży powinny być przeznaczone na
potrzeby wsi , zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami .
Wójt Gminy - chodziło o pieniądze ze sprzedaży mienia będącego własnością
wsi , a to jest własność Skarbu Państwa .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr XIII/83/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.11. Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/21/06 Rady Gminy Dobre
z dnia 28 grudnia 2006 roku dot.powołania doraźnej Komisji Inwentaryzacyjnej do
komunalizacji mienia na terenie gminy Dobre .
Wójt Gminy – w związku z tym ,że pracownica UG będąca członkiem komisji
przebywa na urlopie macierzyńskim , a potem na wychowawczym należy uzupełnić
skład komisji .
Radny J.Sadoch zaproponował radnego Karola Chróścika , który propozycję przyjął,
Radny St.Paderewski zgłosił radnego Jana Rudnika ,który propozycji nie przyjął .
Radni w głosowaniu jawnym przyjęli kandydaturę radnego Chróśćika 11 głosami za
przy 1 wstrzymującym się od głosu .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr XIII/84/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.12.Projekt uchwały sprawie wygaśnięcia mandatu radnego .
- 8 -
Wójt Gminy – w związku z tym ,że pan Sitnicki został zatrudniony w UG musiał
zrzec się mandatu radnego . Zatrudniony został w ramach zastępstwa za nieobecnego
pracownika .Pan Sitnicki odbywając staż w UG okazał się bardzo energicznym i
kompetentnym pracownikiem .
Radny W.Sitnicki – co się stanie z panem Sitnickim po wygaśnięciu umowy .
Wójt Gminy – sprawa była postawiona jasno . W tym zakresie nie ma żadnych
Niedomówień .
Radny M.Koseski – czy pan Sitnicki o swojej decyzji informował wyborców i
komitet wyborczy ?
P.M.Sitnicki – przyjęto to spokojnie i ze zrozumieniem .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr XIII/85/08 na piśmie w załączeniu .
Wójt Gminy - konsekwencją tej uchwały będą wybory uzupełniające . Nie mogą one
odbyć się wspólnie z referendum .
Radny J.Sadoch – czy organizacja wyborów uzupełniających jest kosztem dla gminy ?
Wójt Gminy – nie , jest to koszt Krajowego Biura Wyborczego .
Do pkt.13 .Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Dobre na 2008 rok .
Pani Elżbieta Gadomska Skarbnik Gminy omówiła projekt uchwały .
Radny W.Szymański – 4 tys.żł na pokrycie wzrostu diet dla radnych to będzie chyba
za mało .
Skarbnik Gminy – wydaje mi się , że wystarczy , jest to tylko planowanie .
Zobaczymy pod koniec roku .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 11 głosami za przy 1 wstrzymującym
się od głosu .
Uchwała Nr XIII/86/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.14 Projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr XIII/87/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.15.Projekt uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat za wywóz
odpadów stałych i nieczystości ciekłych na terenie gminy Dobre .
- 9 -
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr XIII/88/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.17.Projekt uchwały w sprawie przyznania Wójtowi Gminy Dobre dodatkowego
wynagrodzenia rocznego za 2007 rok .
Radny W.Szymański – jaka to będzie kwota brutto?
Skarbnik Gminy - 6 565,40 złotych .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 10 głosami za przy 2 wstrzymujących
się od głosu .
Uchwała Nr XIII/89/08 na piśmie w załączeniu .
W tym czasie obrady opuścił radny Karol Chróścik .
Do pkt.18.Projekt uchwały w sprawie powołania Gminnej Komisji do spraw referendum
zarządzonego na dzień 20 kwietnia 2008 roku .
Radny St. Kosim zaproponował radnego St.Paderewskiego , który przyjął propozycję
Radny M.Koseski zaproponował radnego J.Sadocha , który przyjął propozycję .
Radni w glosowaniu jawnym przyjęli powyższe wnioski 10 głosami za przy
1 wstrzymującym się od głosu .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 10 głosami za przy 1 wstrzymującym
się od głosu .
Uchwała Nr XIII/90/08 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.19.Odpowiedzi na zapytania radnych .
Wójt Gminy – sprawy lamp proszę zgłaszać do pracownika UG.
Radny M.Koseski – a może wejść w kooperację z Zakładem Energetycznym .
Wójt Gminy – Zakład Enerrgetyczny jest jeszcze droższy .
2/ sprawa opłaty za prąd w remizach OSP , w tym roku doszedł Czarnogłów , są to
straże , które nie mają dochodów . Niektóre jednostki mają dochody własne .
Radny J.Sadoch – jeśli są imprezy zarobkowe to straż sama płaci .
Radny K.Jagliński – a może każdej straży zwracać koszty uwzględniając tylko
opłaty stałe i licznikowe .
- 10 -
Radny W.Szymański – u nas w Czarnogłowiu młodzież podczas ferii grała w ping
Ponga . Trudno młodzieży tego zabronić .
Wójt Gminy – do następnej sesji przygotuję informację i jakąś propozycję .
Wystosuję do Starosty pismo o usprawnienie pracy wydziału komunikacji .
Monitoring przystanku - możemy to zrobić , ale jako wniosek do budżetu gminy
na 2009 rok .
Parking w Porębach Starych , w projekcie przebudowy drogi 637 nie ma tego
w planie .
Jeśli chcemy parking to tylko na własny koszt .
Wnioski unijne - mamy opracowane gotowe dokumenty , zleciłem opracowanie
studium wykonalności .
Na razie nie ruszyły żadne programy , mówi się o terminie pod koniec pierwszego
półrocza ..
Targowisko dla zwierząt – na dzień dzisiejszy jest zamknięte , dla spełnienia
wymogów potrzeba około 1 mln złotych .
Dachy z eternitu – do ubiegłego roku można było ubiegać się o dofinansowanie
w 50 % , w tym roku podobno ma ruszyć program do zdejmowania eternitu z dotacją
100 % .
Dziury na drodze przy ul.Kościuszki – jest to droga powiatowa , remontowano drogę ,
ale to nic nie dało .
Spraw szaletu , jest ogólnodostępny szalet , na okres zimy musiał być zamknięty z uwagi
na możliwość zamarznięcia wody..
Równanie dróg w styczniu , nie sądzę , aby to było właściwe , chyba że jakaś gmina ma
własną równarkę .
Stan dróg faktycznie nie jest dobry .
Most do Państwa Hutkowskich , sprawa stawiana była wielokrotnie . Aby wybudować
most potrzebne są duże nakłady finansowe , trzeba byłoby więc zrezygnować z innych
zadań . Jeśli jednak będzie decyzja o budowie mostu to ja będę ją realizował .
Okno do mieszkania pana Królaka , temat jest znany od lat , ten budynek komunalny
kwalifikuje się do rozbiórki , nie ma mowy o wkuwaniu okna .
Sprawa ciężarówek przewożących cegłę z cegielni , nie możemy zabronić poruszania
samochodów ciężarowych i transportu cegły .
Niszczenie dróg przez gorzelnię i wylewanie nieczystości , zgadzam się z zarzutami ,
mieszkańcy powinni informować o tym fakcie odpowiednie instytucje , które dokonają
kontroli .
Radny J.Sadoch – gmina jako gospodarz terenu powinna przekazywać informacje o
takich incydentach do odpowiednich organów .
Wójt Gminy – ogrodzenie terenu szkolnego w Dropiu , zobaczymy jakie będą koszty
remontu szkoły , jeśli będą jakieś oszczędności to zostaną przeznaczone na ogrodzenie .
Sprawa dzieci oczekujących na autobusy , temat przekażę do Komisariatu Policji w
Dobrem .
Problem z lekarzami w ośrodku zdrowia , przyjmuje informację do wiadomości .
Głównym problemem są chyba płace .
- 11 -
Radna Barbara Zaperta - pani Nanijra niedomaga zdrowotnie więc być może ,że te
dolegliwości były powodem złej formy .
Radny A.Zagrodzki – jest również problem z panią stomatolog , odmawia przyjmowania
pacjentów .
Radny K.Jagliński – problem wywozu odpadów przez gorzelnie jest poważny , gdyż są
to nieczystości płynne gorące , które niszczą florę i faunę .
Przew.Rady Gminy - a może właściciela zaprosić na sesję i porozmawiać z nim .
Wójt Gminy – zwrócę się na piśmie o wyjaśnienia w tej sprawie .
Radny J.Sadoch – trzeba sprawdzić czy realizowane są procedury . W dokumentach
muszą być umieszczone rozwiązania technologiczne co do pozbywania się odpadów .
Do pkt.20.Radni w głosowaniu jawnym przyjęli protokół z poprzedniej sesji 9 głosami
za 2 wstrzymujących się od głosu .
Do pkt.21. Radny W.Szymański – proszę o przygotowanie informacji za 2007 rok , komu
i w jakiej wysokości umorzono podatek i z jakiej przyczyny .
Wójt gminy – proszę radnych o rozmowy z mieszkańcami odnośnie udziału w
referendum .
Radny A.Zagrodzki – Rada Gminy w dniu dzisiejszym została obrażona przez sołtysa z
Dobrego .
Radny Sł.Sobiepanek – dzisiejszą decyzją o podwyższeniu diet sprowokowaliśmy
sołtysa do właśnie takiej reakcji .
Radny J.Sadoch - w stosunku rocznym podwyższenie diet to kwota 4,2 tys. zł , nie
wiadomo do końca czy to będzie taka kwota .
Przecież sołtys też bierze prowizje , a mógłby popracować społecznie .
Radny K.Laskowski - ogólnie mówi się ,że jeśli ktoś pełni funkcje publiczne to idzie
do koryta.
Trzeba w przyszłości pomyśleć o nagłośnieniu tej sali i zakupieniu sprzętu do
nagrywania obrad .
Radny J.Sadoch – radnemu dieta przysługuje , a co z nią zrobi to jego rzecz .
Liczę więc na to , że Ci radni którzy głosowali przeciw podwyżkę przekaż na jakiś
zbożny cel .
Radny A.Zagrodzki – mieszkańcy nie interesują się tym co robi się na terenie gminy ,
a pieniądze zawsze kłują w oczy .
Radny K.Laskowski – mieszkańcom odmawia się wielu rzeczy , a podwyższenie diet
jest tematem niepopularnym .
Przew.Rady Gminy – podwyższenie diet nie ma żadnego wpływu na przebieg inwestycji . Radny A.Zagrodzki – proszę o namalowanie linii n drodze powiatowej do Jakubowa .
Radny St.Kosim - proszę o ustawienie znaku drogowego w Rudzienku uwaga zwierzęta
domowe .
- 12 -
Radny St.Paderewski – na drodze do Ryni są czerwone pasy , trzeba je odnowić
gdyż na dzień dzisiejszy są niewidoczne .
Do pkt.22.W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy dokonał
zamknięcia sesji .
Protokółowała : Przewodniczący Rady Gminy
Anna Kalinowska
Jan Rudnik
Protokół przyjęto na sesji w dniu 25 kwietnia 2008 roku
Protokół umieszczono w Biuletynie Informacji Publicznej w dniu 29-04-2008
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Krzysztof Kozłowski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Krzysztof Kozłowski |
Data wprowadzenia: | 2008-04-29 15:43:09 |
Opublikował: | Krzysztof Kozłowski |
Data publikacji: | 2008-04-29 15:43:55 |
Ostatnia zmiana: | 2008-04-29 15:45:05 |
Ilość wyświetleń: | 2680 |