Protokół Nr IV/11


z sesji Rady Gminy Dobre odbytej w dniu 23 lutego 2011 roku w lokaluUrzędu Gminy w Dobrem.


Obrady rozpoczęły się o godzinie 9 00 i trwały do godziny 13 15 .


Do pkt.1.Przewodniczący Rady Gminy pan Ryszard Jan Szczurowski dokonał otwarcia sesji , powitał wszystkich zebranych , poinformował ,że w sesji udział bierze 15 radnych co stanowi 100 % ustawowego składu Rady . W związku z tym sesja władna jest do podejmowania uchwał.


Następnie Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z pytaniem czy są uwagi do porządku obrad , który radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.


Uwag nie zgłoszono .


Do pkt.2.Rozpatrzenie pism , które wpłynęły do Rady Gminy :


1/pismo OSP Poręby Nowe w sprawie sfinansowania zakupu nowej motopompy ,

2/pismo pana Tadeusza Dratwiaka , pani Grażyny Zych, pani Renaty Krasuskiej , pani Janiny Sasim , pani Zofii Wronki w sprawie rozpoznania decyzji Wójta Gminy o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji pod nazwą "Zakład Przetwórtswa Mięsnego w ramach działalności rzemieślniczej " .

3/pismo mieszkańców miejscowości Głęboczyca o wykonanie dalszego odcinka utwardzenia nawierzchni drogi ,

4/pismo mieszkańców miejscowości Brzozowica w sprawie dokończenia stabilizacji drogi oraz o założenie jednej lampy oświetlenia ulicznego ,

5/pismo SP ZOZ w Mińsku Mazowieckim z podziękowaniem za dofinansowanie do zakupu aparatu KTG,

6/pismo mieszkańców miejscowości Dobre ul.K.Laszczki i ul.Poniatowskiego w sprawie odwodnienia powyższych ulic ,

7/pismo pana Stanisława Koseskiego zam.Dobre ul. Sienkiewcza 27 o dokonanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego dotyczącego działki nr 1068/3 ,

8/pismo Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie w sprawie zrzeczenia się przez Radę Gminy odszkodowania za grunty stanowiące własność gminy Dobre , a zajęte pod modernizację drogi nr 637,

9/ pismo Stowarzyszenia na Rzecz Domów Rodzinnych dla Zwierząt „Bezpieczny Dom” o pozyskanie środków na bezpłatna sterylizację zwierząt domowych ,

10/skarga na Wójta Gminy Dobre złożona przez pana Czesława Suchenka zam. Głęboczyca 61 ,


Wójt Gminy zabrał głos omawiając każde z pism :

1/ na spotkaniu ze mną i Komendantem Gminnym OSP oraz Prezesem Zarządu Gminnego ustalono ,że w miesiącu kwietniu odbędzie się objazd wszystkich jednostek OSP na erenie gminy i wtedy zostanie ustalona lista zakupów niezbędnych dla każdej jednostki,

2/toczy się postępowanie administracyjne , każdy krok jest nadzorowany i konsultowany przez radcę prawnego . Wójt wydaje decyzję środowiskową w oparciu o przepisy prawa.

Raport oddziaływania na środowisko opracowano na żądanie inwestora . Jeśli ktoś uważa ,że jest on nieprawidłowy może zlecić opracowanie kolejnego raportu .

Jeśli są pomiędzy nimi różnice i sprzeczności gmina musi zlecić opracowanie trzeciego raportu .

Wydanie decyzji środowiskowej to nie koniec sprawy , można składać odwołanie .

Żeby jednak być stroną w danej sprawie trzeba wykazać swój interes prawny .

Rada Gminy w tej kwestii nie ma nic do powiedzenia bo to nie jest kompetencja Rady .

Radny Waldemar Szymański – a kiedy to pismo wpłynęło ?

Wójt Gminy – 21 lutego br.

Radny W.Szymański - w piśmie mieszkańcy mają wiele niejasności , stawiają zarzuty Wójtowi Gminy , właściwie jest to skarga .Rada Gminy powinna pismo rozpatrzeć.

Wójt Gminy – raport jest dokumentem zewnętrznym , bez udziału Urzędu Gminy . Autor raportu wziął na siebie odpowiedzialność za jego treść. Obowiązkiem pracownika jest tylko wniosek końcowy w raporcie . Strony mogą odwoływać się do samorządowego Kolegium Odwoławczego . Czy Pan jako radny jest w stanie skontrolować raport .

Radny Mirosław Koseski – co się stanie gdy drugi raport będzie inny od tego pierwszego ?

Wójt Gminy – wtedy gmina musi zlecić opracowanie trzeciego raportu.

Radny M.Koseski – mieszkańcy nie są do końca doinformowani .

Radny W.Szymański – pismo jest dosyć obszerne , czy mogę dostać jego kserokopię?

Wójt Gminy – w przerwie wszyscy radni otrzymają xero pisma.

3/pismo mieszkańców Głęboczycy , na to pismo mieszkańcy otrzymali odpowiedź , że traktuję je jako wniosek do budżetu gminy na 2012 rok , chyba że w tym roku będą jakieś wolne środki ,

4/pismo mieszkańców Brzozowicy , taka sama sytuacja jak powyżej ,

5/podziękowanie SP ZOZ jest informacyjne dla Rady,

6/pismo mieszkańców Dobrego , poziom wód gruntowych w tym roku jest bardzo wysoki w całym kraju , będę starał się pogłębić rowy przy naszych drogach , a przy powiatowych będę pisał do Zarządu Dróg Powiatowych , pozostałe wnioski za warte w piśmie jako wniosek do budżetu gminy na 2012 rok,

7/pismo pana Koseskiego dot.zmiany planu, Ten wniosek trzeba skierować na komisje celem zaopiniowania . Jeśli komisje uznają ,że trzeba przystąpić do zmiany planu wtedy przygotuję projekt uchwały w tej sprawie . Zmiana planu to bardzo duże koszty i nie wszystkich zmian można  dokonać,

8/pismo Zarządu Dróg odnośnie odszkodowania , pismo było już przedstawiane na posiedzeniach komisji i radni opowiedzieli się za odstąpieniem od odszkodowania, w związku z tym na następną sesję przygotuję projekt uchwały ,

9/pismo Stowarzyszenia o środki na sterylizację zwierząt , nie zetknąłem się z programami które mogłyby finansować takie działania ,zobowiązuje się do zainteresowania się tym tematem ,

10/skarga pana Suchenka , do Komisji Rewizyjnej / Wójt Gminy – w archiwum odnaleziono dokumenty , w których jest to samo co na dzień dzisiejszy . Pan Suchenek nie jest stroną w postępowaniu .

Radny W.Szymański - to dlaczego pan Suchenek występuje do sądu ?

Wójt Gminy – nie wiem . Czym innym jest występowanie do prokuratury , a czym innym udostępnianie informacji skarbowej .

Radny W.Szymański – na Komisji powiedział Pan ,że nie będzie problemu z udostępnieniem dokumentów .

Wójt Gminy – nic takiego nie mówiłem .

Następnie Przewodniczący Rady Gminy zaproponował sposób rozpatrzenia pism:

1/OSP Poręby Nowe – najpierw objazd jednostek OSP , a potem ustalenie zakresu zakupów,

2/pismo dot.Zakładu Przetwórstwa Mięsnego - xero wszyscy otrzymają , pismo do Komisji Rewizyjnej celem rozeznania,

3/pismo z Głęboczycy – wniosek do budżetu na 2012 rok,

4/pismo z Brzozowicy – wniosek do budżetu na 2012 rok,

5/pismo SP ZOZ w Mińsku Mazowieckim – do wiadomości dla Rady Gminy,

6/pismo z Dobrego dot.ul.Poniatowskiego i K.Laszczki – Wójt sprawę wyjaśnił ,

7/pismo pana Koseskiego – na najbliższe posiedzenie Komisji celem zaopiniowania , a potem ponownie do Rady Gminy ,

8/pismo dot. odszkodowania za drogę nr 637 – projekt uchwały na najbliższą sesję,

9/pismo dot. sterylizacji zwierząt- skierować do Wójta Gminy celem dokonania rozeznania czy istnieje możliwość pozyskania środków ,

10/skarga pana Suchenka – do Komisji Rewizyjnej ,


Radni nie wnieśli uwag do powyższej propozycji Przew. Rady Gminy .



Następnie Przew.Rady Gminy poinformował ,że na dzisiejszą sesję przybył pan Paweł Barcz , który chciałby poinformować o planach budowy przychodni .


Pan Paweł Barcz – lokalizacja przychodni byłaby przy blokach Spółdzielni Mieszkaniowej „Zgoda” . Byłby to niepubliczny zakład opieki zdrowotnej , ale finansowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia .

Znaczna część świadczeń refundowana byłaby przez NFZ : lekarz podstawowej opieki zdrowotnej , pediatra , ginekolog , chcemy pozyskać aparat do rentgena , kierownikiem przychodni byłby ortopeda , planuje się urządzenie sali rehabilitacyjnej .

Liczymy również na pacjentów spoza gminy Dobre , szczególnie w zakresie korzystania z sali rehabilitacyjnej .

Ja reprezentuję firmę zajmująca się doradztwem w zakresie nieruchomości .Mamy już zakupiony projekt obiektu .

Przew. Rady Gminy – dziękuję bardzo , pytanie jest jedno , mamy swój ośrodek zdrowia , co będzie jeśli wyrazimy zgodę na powstanie przychodni . Może wtedy nasz ośrodek też będzie sprywatyzowany .


Radny W.Szymański – może przesuńmy punkty w porządku obrad dot. spraw policji i straży .


Nie wniesiono uwag do propozycji radnego Szymańskiego .


Do pkt.6.W sesji udział wziął pan Zbigniew Pucelak z-ca Komendanta Powiatowego Policji w Mińsku Mazowieckim oraz pan Wojciech Gers Komendant Komisariatu Policji w Dobrem , który przedstawił informacje ze stanu bezpieczeństwa na terenie gminy Dobre w 2010 roku .

Informacja na piśmie w załączeniu .


Radny A. Zagrodzki – czy przy kontroli drogowej istnieje możliwość zbadania  czy kierowca jest pod wpływem narkotyków?

P. W.Gers – tak .

Radny W.Szymański – czy skrzyżowanie przy kiosku służy do zatrzymywania autobusów i wysadzania pasażerów?

P.W.Gers – oczywiście ,że nie , jest to wykroczenie .

P.S kulimowska Stowarzyszenie na Rzecz Zwierząt- czy policja reaguje na okrucieństwo wobec zwierząt?

P.Z.Pucelak – oczywiście ,że tak.

Wójt Gminy – współpraca z policja układa się bardzo dobrze i dziękuję za tę współpracę . Współpracujemy również na niwie sportowej.

Radny W.Szymański – wywrotki , które pracują przy budowie autostrady w ogóle nie zwracają uwagi na inne samochody.

P.Z.Pucelak – przekażę tę informację do Wydziału Ruchu Drogowego .  Każdy użytkownik drogi musi przestrzegać przepisów o ruchu drogowym. Ja również dziękuję za współpracę i wsparcie finansowe . Na ręce Komendanta Gminnego OSP składam podziękowanie wszystkim strażakom , którzy wielokrotnie pomagali nam  przy poszukiwaniu osób zaginionych .

Przew. Rady Gminy – ja również dziękuję i życzę coraz lepszych wyników w pracy .


Do pkt.7.Ocena stanu ochrony p.poż. na terenie gminy Dobre .

Przew.Rady Gminy – w dniu dzisiejszym pan Ufnal Komendant Powiatowy PSP w Mińsku Mazowieckim nie mógł wziąć udziału w sesji z uwagi na liczne obowiązki zawodowe.

Tym nie mniej wszyscy radni otrzymali informację za 2010 rok w materiałach na sesję .

W sesji udział bierze pan Ireneusz Gałązka komendant Gminny OSP .

Pan I. Gałązka przedstawił informację z realizacji zadań OSP za 2010 rok .

Informacja na piśmie w załączeniu .


Wójt Gminy – składam podziękowanie wszystkim strażakom z terenu gminy Dobre. Mieszkańcy wiedzą ,że mogą liczyć na pomoc ze strony straży . W najbliższym czasie Rada Gminy musi podjąć uchwałę w sprawie ekwiwalentu  dla strażaków , inna sprawa jest czy strażacy będą chcieli z tego skorzystać czy nie . Proszę zwrócić uwagę na to ,że w związku z przemianami cywilizacyjnymi i zmianą rodzaju zagrożeń strażacy biorą udział w wielu akcjach nie związanych z pożarami . Są to wypadki komunikacyjne , podtopienia . Staram się wspierać stan techniczny remiz , bo służą one wszystkim mieszkańcom. . Jeśli na dzień dzisiejszy jest zapotrzebowanie na sprzęt sportowy to proszę zgłaszać się do Urzędu Gminy . Zakupy te nie będą finansowane ze środków strażackich .

Pan I. Gałązka – wspólnie z Wójtem i Prezesem Zarządu Gminnego ustaliliśmy ,że w tym roku nie będziemy robić zakupów w Biurze Terenowym w Siedlcach .

W nawiązaniu do pisma dot. zakupu motopompy , jest to niezbędny zakup dla naszej jednostki i proszę druhów radnych o poparcie tego zakupu .

Radny M.Koseski – trzeba zająć się jednostka OSP w Nowej Wsi.

Wójt Gminy – nie bardzo to ma sens .

Radna Hanna Wadas – proszę o skorygowanie wydatku w Mlęcinie , kwota 35 tysięcy złotych przeznaczona była na centrum Mlęcina .

Wójt Gminy – ale na budynek remizy .

Do pkt.3.Wnioski stałych Komisji.

Komisje wniosków nie zgłosiły.

Radny Sławomir Wierzba – na posiedzeniu Komisji zgłaszałem wniosek o remont mostku i drogi w Modecinie .

Wójt Gminy – skierowano pismo do Zarządu Dróg.

Do pkt.4.Informacja Wójta Gminy z działalności między sesjami :

1/zawarto umowę na wykonanie zadania „przebudowa części pomieszczeń Urzędu Gminy w Dobrem,

2/trwają prace budowlane dotyczące „Budowy kanalizacji sanitarnej z podłączeniami kanał sanitarny D,E, F wraz z kanałami bocznymi w Dobrem „

3/odbyły się wybory na sołtysów i do rad sołeckich , w 3 sołectwach nie dokonano wyboru ,

4/przygotowujemy wybory do Izb Rolniczych ,

5/rozpoczyna się spis powszechny ludności ,

6/do odebrania z księgowości są PIT – y ,

7/od marca następuje zmiana godzin pracy Urzędu Gminy,

8/nasza gmina jest rekordzistą jeśli chodzi o składanie i pozyskiwanie wniosków o środki unijne ,

9/przygotowano nakazy podatkowe,

10/uległ likwidacji Bank Spółdzielczy w Dobrem i został włączony jako filia do Banku w Mińsku Mazowieckim . Trwają rozmowy odnośnie obsługi naszych mieszkańców, którzy dokonują wpłat na konto gminy . Ustalono ,że od tych wpłat nie będzie pobierana opłata bankowa ,

11/brałem udział w spotkaniu Wójtów ,

12/ w dniu 20 stycznia odbyła się rozprawa administracyjna w sprawie utworzenia Zakładu Przetwórstwa Mięsnego w Dobrem ul.Rynek ,

13/ w dniu 11 lutego odbyły się obchody rocznicy bitwy pod Dobrem,

14/ w dniu 19 lutego Ochotniczej Straży pożarnej w Dobrem nadano sztandar,

15/ w styczniu w ramach LGD ogłoszono nabór wniosków na małe projekty,

16/odbyło się losowanie do ligi samorządowej w piłce siatkowej ,


Do pkt.5.Zapytania radnych .


Radny W. Szymański – kiedy będzie doprowadzone do porządku targowisko . Ile wynosi zadłużenie gminy na koniec 2010 roku ?

Radny Michał Poławski – na I sesji mówił Pan ,że pieniądze na inwestycje rozdzieli

Rada Gminy , okazało się , że będzie robiona droga w Pokrzywniku , kto podjął decyzję ?

Radny W. Szymański – czy wysłane zostało pismo do OSP w Dobrem ?

Radny Stanisław Pawiński – co dzieje się z ciśnieniem wody ?

Radny Sł.Wierzba – czy zostało wysłane pismo do Krajowego Rejestru Sądowego odnośnie karalności radnych ?

Radny Andrzej Bziuk – czy wysłano dokumentację odnośnie drogi w Mlęcinie?

Radny W. Szymański – dochodzą mnie słuchy ,że kierowca busa szkolnego jeździ samochodem służbowym do domu ? Np . W dniu 6 stycznia br.

Radny Sł.Wierzba – czy bus szkolny ma obowiązek dowożenia wszystkich dzieci i ile musi wynosić odległość od miejsca zamieszkania dziecka do szkoły?

Radny M.Koseski – czy było skierowane pismo do zarządu Dróg odnośnie rowów i mostku w Modecinie oraz o znaki .

Radny W.Szymański – chodzi o czyszczenie rowów przy drogach powiatowych , wycinane są krzaki i drzewa i pozostawiany jest bałagan .

Radny St. Pawiński – rowy zarośnięte są drzewami , krzakami i są zaśmiecone .

Radna H.Wadas – proszę o oznakowanie drogi w Mlęcinie , że jest szkoła .


Do pkt.8. Projekt uchwały w sprawie funduszu sołeckiego .


Jako pierwszy głosowano projekt uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na utworzenie funduszu sołeckiego na 2012 rok .


Radni w głosowaniu jawnym nie podjęli uchwały 6 głosami za przy 7 przeciwnych i 2 wstrzymujących się od głosu .


Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie funduszu sołeckiego .

Radni w glosowaniu jawnym podjęli uchwałę 9 głosami za przy 5 przeciwnych i 1 wstrzymującym się od głosu .


Uchwała Nr IV/21/11 na piśmie w załączeniu.


Do pkt.9.Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Dobre .


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 12 głosami za przy 3 wstrzymujących się od głosowania .


Uchwala Nr IV/22/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.10.Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Dobre .

Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 2 wstrzymujących się od głosu .


Uchwała Nr IV/23/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.11.Projekt uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków ze środków budżetu gminy dla budynków mieszkalnych z terenu gminy Dobre .


Radni w głosowaniu podjęli uchwałę 14 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .


Uchwała nr IV/24/11 na piśmie w załączeniu .

Do pkt.12.Projekt uchwały w sprawie uchwalenie Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Dobre z organizacjami pozarządowymi .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.


Uchwała nr IV/25/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.13. Projekt uchwały w sprawie wystąpienia o zmianę urzędowej nazwy miejscowości „Zdrojówki „ na „Dobre ul. Zdrojówki „ .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .


Uchwała nr IV/26/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.14.projekt uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Dobre .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.


Uchwała Nr IV/27/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.15.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w miejscowości Rudzienko stanowiącej własność gminy Dobre w drodze przetargu nieograniczonego .


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 2 wstrzymujących się od głosu .


Uchwała Nr IV/28/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.16.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na najem na czas nieokreślony pomieszczenia zlokalizowanego w budynku oczyszczalni ścieków , położonej w miejscowości Zdrojówki gmina Dobre oraz na bezprzetargowy tryb zawarcia umowy .


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 14 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .


Uchwała nr IV/29/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.17.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na najem na czas nieokreślony dwóch pomieszczeń zlokalizowanych na parterze obiektu szkoły – gimnazjum w Dobrem przy ulicy Szkolnej oraz na bezprzetargowy tryb zawarcia umowy najmu .


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 14 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .


Uchwała nr IV/30/11 na piśmie w załączeniu .

Do pkt.18.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Dobre do zatwierdzenia projektu POKL.09.05.00-14-141/10 pt.”Warsztaty podnoszenia kompetencji wychowawczych „ współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).


Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .


Uchwała Nr IV/31/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.19.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Dobre do zatwierdzenia projektu POKL.09.05.00-14-150/10 pt.”Dobre w teatrze „ współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego „ (EFS) .


Radni w głosowaniu jawnym uchwałę podjęli jednogłośnie .


Uchwała nr IV/32/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.20.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Dobre do zatwierdzenia projektu POKL 09.05.00-14-202/10 pt.”Bitwy drewnianej armii – czyli Ala i as w krainie szachów” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego .


Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .


Uchwała Nr IV/33/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.21.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Dobre do zatwierdzenia projektu POKL.06.03.00-14-006/10 pt.”Czas na nowy zawód” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego „ (EFS).


Radni w glosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.


Uchwała Nr IV/34/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.22.Informacja z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2010 rok.

Uwag do informacji nie zgłoszono .


Do pkt.23.Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2011 rok.


Radni w głosowaniu jawnym uchwałę podjęli jednogłośnie .


Uchwała Nr IV/35/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.24.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Dobre na 2011 rok .


Radni w głosowaniu jawnym uchwałę podjęli jednogłośnie .

Podczas głosowania nieobecny jeden radny .


Uchwała nr IV/36/11 na piśmie w załączeniu .


Do pkt.25.Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli protokół z poprzedniej sesji tj.z dnia 29 grudnia 2010 roku .


Podczas głosowania nieobecny jeden radny .


Do pkt.26.Odpowiedzi na zapytania radnych .


1/porządek na targowisku – firma korzystała trochę z targowiska , obecnie usunęła materiały , ale porządek będzie możliwy po zakończeniu budowy kanalizacji,

2/na koniec 2010 roku dług wynosił 4,1 mln złotych ,

3/drogę w Pokrzywniku zaakceptowano przy budżecie gminy ,

4/nie było formalnego wniosku o wysłanie pisma do OSP w Dobrem ,

Radny W. Szymański – to był formalny wniosek , Przewodniczący Rady nie dopełnił obowiązku głosowania .

5/ciśnienie wody , w dniu dzisiejszym była awaria wodociągu , spięcie wodociągu Rąbierz – Antonina ma poprawić ciśnienie wody ,

6/dokumentacja na drogę w Mlęcinie - jestem umówiony w Starostwie w przyszłym tygodniu , abym mógł podjąć dalsze kroki ,

7/bus szkolny był u kierowcy w dniu 6 stycznia br. przekażę tę informację pani dyrektor GZAS ,

8/gmina nie dowozi dzieci jeśli jest komunikacja publiczna , jeśli jej nie ma ,to naszym transportem dowożone są dzieci ze szkół podstawowych zamieszkałych 3 km , dla gimnazjum 4 km ,

9/droga w Modecinie – odbyłem rozmowę w panem Solonkiem , jeszcze raz ponowię prośbę , ale na piśmie ,

10/wycinka drzew z rowów – obowiązkiem właściciela drogi jest czyszczenie rowów ,, jeśli chodzi o drogę gminną to mieszkańcy za moja zgodą mogą czyścić rowy i drewno zabierać na opał bez ponoszenia żadnych opłat .

Zwrócą uwagę Zarządowi Dróg Powiatowych , aby pracownicy dbali o porządek ,

11/oznakowanie drogi przy szkole w Mlęcinie – skieruje pismo do Zarządu Dróg o postawienie znaku ,


Do pkt.27.Radny W. Szymański – ponawiam formalny wniosek o skierowanie pisma do OSP w Dobrem w jaki sposób były dzielone środki na OSP w 2010 roku .


Radni w głosowaniu jawnym wniosek przyjęto 13 głosami za przy 1 przeciwnym i 1 wstrzymującym się od głosu .


Radny Krzysztof Laskowski – interesuje mnie sprawa nowej studni głębinowej i braku ciśnienia wody .

Wójt Gminy - z nowo wywierconej studni woda nie nadawała się do picia . Obecnie woda jest uzdatniana i być może już niedługo będzie nadawała się do spożycia .

W Dobrem są trzy studnie . Jedna z firm zaproponowała nam renowację jednej z nich . Prace te wykonano za kwotę 15 tysięcy złotych . Po renowacji wydajność znacznie wzrosła .

Radny Sł. Wierzba – w uchwale o przydomowych oczyszczalniach ścieków napisane jest ,że do odbioru ścieków uprawnione są specjalistyczne firmy . Ile ich jest na terenie naszej gminy ?

Wójt Gminy – na naszym terenie nie ma o ogóle , ale są w sąsiednich gminach i mogą u nas świadczyć usługi .

Radny Sł. Wierzba - zgłaszam wniosek , aby na nasz teren dopuścić inne firmy i udzielić im koncesji

Wójt Gminy - nie widzę żadnego problemu , każdy chętny przedsiębiorca , jeśli spełni wymagania , otrzyma koncesję .

Radny W. Szymański – proszę o zwrócenie uwagi właścicielowi firmy TAJ BUS , aby zachowywał się stosownie , wywiercił dziury w przystanku na rozkład jazdy swojego pojazdu , zniszczył nam przystanek . Na zwrócenie uwagi był niegrzeczny i arogancki .

Wójt Gminy – radni nie mogą zwracać uwagi prywatnym przedsiębiorcom . W momencie uruchomienia usług w zakresie przewozu osób mieszkańcy wyrazili swoje zadowolenie . Na świadczenie usług ja wydałem koncesję .

Radny W. Szymański – przecież powiedział pan ,że przedsiębiorca będzie jeździł tak jak chce .

Wójt Gminy – oczywiście ,że tak , ale zgody na niszczenie przystanku nie dałem .

P.Skulimowska mieszkanka Wólki Kobylańskiej – czy nie byłaby wskazana pomoc całym rodzinom dotkniętym alkoholizmem .

Wójt Gminy - to się dzieje od bardzo wielu lat , ale to są tematy , których nie nagłaśnia się .

Funkcjonuje ruch ALANON czyli rodzin alkoholików .

Radny M.Poławski -proszę o zabezpieczenie środków na drogę na tzw wygonie w Porębach Nowych na 2012 rok. A drogi w Pokrzywniku naprawdę nie pamiętam ..

Radny W. Szymański – na targowicy jest ogromny bałagan , samochody osobowe nie mogły wyjechać , było takie błoto Firma powinna zrobić już porządek . Za co bierzemy opłaty.


Deo pkt.28.W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy dokonał zamknięcia sesji .



Protokółowała: Anna Kalinowska

Przewodniczący Rady Gminy: Ryszard Jan Szczurowski