Protokół z IV sesji Rady Gminy
Protokół Nr IV/11
z sesji Rady Gminy Dobre odbytej w dniu 23 lutego 2011 roku w lokaluUrzędu Gminy w Dobrem.
Obrady rozpoczęły się o godzinie 9 00 i trwały do godziny 13 15 .
Do pkt.1.Przewodniczący Rady Gminy pan Ryszard Jan Szczurowski dokonał otwarcia sesji , powitał wszystkich zebranych , poinformował ,że w sesji udział bierze 15 radnych co stanowi 100 % ustawowego składu Rady . W związku z tym sesja władna jest do podejmowania uchwał.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z pytaniem czy są uwagi do porządku obrad , który radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.
Uwag nie zgłoszono .
Do pkt.2.Rozpatrzenie pism , które wpłynęły do Rady Gminy :
1/pismo OSP Poręby Nowe w sprawie sfinansowania zakupu nowej motopompy ,
2/pismo pana Tadeusza Dratwiaka , pani Grażyny Zych, pani Renaty Krasuskiej , pani Janiny Sasim , pani Zofii Wronki w sprawie rozpoznania decyzji Wójta Gminy o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji pod nazwą "Zakład Przetwórtswa Mięsnego w ramach działalności rzemieślniczej " .
3/pismo mieszkańców miejscowości Głęboczyca o wykonanie dalszego odcinka utwardzenia nawierzchni drogi ,
4/pismo mieszkańców miejscowości Brzozowica w sprawie dokończenia stabilizacji drogi oraz o założenie jednej lampy oświetlenia ulicznego ,
5/pismo SP ZOZ w Mińsku Mazowieckim z podziękowaniem za dofinansowanie do zakupu aparatu KTG,
6/pismo mieszkańców miejscowości Dobre ul.K.Laszczki i ul.Poniatowskiego w sprawie odwodnienia powyższych ulic ,
7/pismo pana Stanisława Koseskiego zam.Dobre ul. Sienkiewcza 27 o dokonanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego dotyczącego działki nr 1068/3 ,
8/pismo Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie w sprawie zrzeczenia się przez Radę Gminy odszkodowania za grunty stanowiące własność gminy Dobre , a zajęte pod modernizację drogi nr 637,
9/ pismo Stowarzyszenia na Rzecz Domów Rodzinnych dla Zwierząt „Bezpieczny Dom” o pozyskanie środków na bezpłatna sterylizację zwierząt domowych ,
10/skarga na Wójta Gminy Dobre złożona przez pana Czesława Suchenka zam. Głęboczyca 61 ,
Wójt Gminy zabrał głos omawiając każde z pism :
1/ na spotkaniu ze mną i Komendantem Gminnym OSP oraz Prezesem Zarządu Gminnego ustalono ,że w miesiącu kwietniu odbędzie się objazd wszystkich jednostek OSP na erenie gminy i wtedy zostanie ustalona lista zakupów niezbędnych dla każdej jednostki,
2/toczy się postępowanie administracyjne , każdy krok jest nadzorowany i konsultowany przez radcę prawnego . Wójt wydaje decyzję środowiskową w oparciu o przepisy prawa.
Raport oddziaływania na środowisko opracowano na żądanie inwestora . Jeśli ktoś uważa ,że jest on nieprawidłowy może zlecić opracowanie kolejnego raportu .
Jeśli są pomiędzy nimi różnice i sprzeczności gmina musi zlecić opracowanie trzeciego raportu .
Wydanie decyzji środowiskowej to nie koniec sprawy , można składać odwołanie .
Żeby jednak być stroną w danej sprawie trzeba wykazać swój interes prawny .
Rada Gminy w tej kwestii nie ma nic do powiedzenia bo to nie jest kompetencja Rady .
Radny Waldemar Szymański – a kiedy to pismo wpłynęło ?
Wójt Gminy – 21 lutego br.
Radny W.Szymański - w piśmie mieszkańcy mają wiele niejasności , stawiają zarzuty Wójtowi Gminy , właściwie jest to skarga .Rada Gminy powinna pismo rozpatrzeć.
Wójt Gminy – raport jest dokumentem zewnętrznym , bez udziału Urzędu Gminy . Autor raportu wziął na siebie odpowiedzialność za jego treść. Obowiązkiem pracownika jest tylko wniosek końcowy w raporcie . Strony mogą odwoływać się do samorządowego Kolegium Odwoławczego . Czy Pan jako radny jest w stanie skontrolować raport .
Radny Mirosław Koseski – co się stanie gdy drugi raport będzie inny od tego pierwszego ?
Wójt Gminy – wtedy gmina musi zlecić opracowanie trzeciego raportu.
Radny M.Koseski – mieszkańcy nie są do końca doinformowani .
Radny W.Szymański – pismo jest dosyć obszerne , czy mogę dostać jego kserokopię?
Wójt Gminy – w przerwie wszyscy radni otrzymają xero pisma.
3/pismo mieszkańców Głęboczycy , na to pismo mieszkańcy otrzymali odpowiedź , że traktuję je jako wniosek do budżetu gminy na 2012 rok , chyba że w tym roku będą jakieś wolne środki ,
4/pismo mieszkańców Brzozowicy , taka sama sytuacja jak powyżej ,
5/podziękowanie SP ZOZ jest informacyjne dla Rady,
6/pismo mieszkańców Dobrego , poziom wód gruntowych w tym roku jest bardzo wysoki w całym kraju , będę starał się pogłębić rowy przy naszych drogach , a przy powiatowych będę pisał do Zarządu Dróg Powiatowych , pozostałe wnioski za warte w piśmie jako wniosek do budżetu gminy na 2012 rok,
7/pismo pana Koseskiego dot.zmiany planu, Ten wniosek trzeba skierować na komisje celem zaopiniowania . Jeśli komisje uznają ,że trzeba przystąpić do zmiany planu wtedy przygotuję projekt uchwały w tej sprawie . Zmiana planu to bardzo duże koszty i nie wszystkich zmian można dokonać,
8/pismo Zarządu Dróg odnośnie odszkodowania , pismo było już przedstawiane na posiedzeniach komisji i radni opowiedzieli się za odstąpieniem od odszkodowania, w związku z tym na następną sesję przygotuję projekt uchwały ,
9/pismo Stowarzyszenia o środki na sterylizację zwierząt , nie zetknąłem się z programami które mogłyby finansować takie działania ,zobowiązuje się do zainteresowania się tym tematem ,
10/skarga pana Suchenka , do Komisji Rewizyjnej / Wójt Gminy – w archiwum odnaleziono dokumenty , w których jest to samo co na dzień dzisiejszy . Pan Suchenek nie jest stroną w postępowaniu .
Radny W.Szymański - to dlaczego pan Suchenek występuje do sądu ?
Wójt Gminy – nie wiem . Czym innym jest występowanie do prokuratury , a czym innym udostępnianie informacji skarbowej .
Radny W.Szymański – na Komisji powiedział Pan ,że nie będzie problemu z udostępnieniem dokumentów .
Wójt Gminy – nic takiego nie mówiłem .
Następnie Przewodniczący Rady Gminy zaproponował sposób rozpatrzenia pism:
1/OSP Poręby Nowe – najpierw objazd jednostek OSP , a potem ustalenie zakresu zakupów,
2/pismo dot.Zakładu Przetwórstwa Mięsnego - xero wszyscy otrzymają , pismo do Komisji Rewizyjnej celem rozeznania,
3/pismo z Głęboczycy – wniosek do budżetu na 2012 rok,
4/pismo z Brzozowicy – wniosek do budżetu na 2012 rok,
5/pismo SP ZOZ w Mińsku Mazowieckim – do wiadomości dla Rady Gminy,
6/pismo z Dobrego dot.ul.Poniatowskiego i K.Laszczki – Wójt sprawę wyjaśnił ,
7/pismo pana Koseskiego – na najbliższe posiedzenie Komisji celem zaopiniowania , a potem ponownie do Rady Gminy ,
8/pismo dot. odszkodowania za drogę nr 637 – projekt uchwały na najbliższą sesję,
9/pismo dot. sterylizacji zwierząt- skierować do Wójta Gminy celem dokonania rozeznania czy istnieje możliwość pozyskania środków ,
10/skarga pana Suchenka – do Komisji Rewizyjnej ,
Radni nie wnieśli uwag do powyższej propozycji Przew. Rady Gminy .
Następnie Przew.Rady Gminy poinformował ,że na dzisiejszą sesję przybył pan Paweł Barcz , który chciałby poinformować o planach budowy przychodni .
Pan Paweł Barcz – lokalizacja przychodni byłaby przy blokach Spółdzielni Mieszkaniowej „Zgoda” . Byłby to niepubliczny zakład opieki zdrowotnej , ale finansowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia .
Znaczna część świadczeń refundowana byłaby przez NFZ : lekarz podstawowej opieki zdrowotnej , pediatra , ginekolog , chcemy pozyskać aparat do rentgena , kierownikiem przychodni byłby ortopeda , planuje się urządzenie sali rehabilitacyjnej .
Liczymy również na pacjentów spoza gminy Dobre , szczególnie w zakresie korzystania z sali rehabilitacyjnej .
Ja reprezentuję firmę zajmująca się doradztwem w zakresie nieruchomości .Mamy już zakupiony projekt obiektu .
Przew. Rady Gminy – dziękuję bardzo , pytanie jest jedno , mamy swój ośrodek zdrowia , co będzie jeśli wyrazimy zgodę na powstanie przychodni . Może wtedy nasz ośrodek też będzie sprywatyzowany .
Radny W.Szymański – może przesuńmy punkty w porządku obrad dot. spraw policji i straży .
Nie wniesiono uwag do propozycji radnego Szymańskiego .
Do pkt.6.W sesji udział wziął pan Zbigniew Pucelak z-ca Komendanta Powiatowego Policji w Mińsku Mazowieckim oraz pan Wojciech Gers Komendant Komisariatu Policji w Dobrem , który przedstawił informacje ze stanu bezpieczeństwa na terenie gminy Dobre w 2010 roku .
Informacja na piśmie w załączeniu .
Radny A. Zagrodzki – czy przy kontroli drogowej istnieje możliwość zbadania czy kierowca jest pod wpływem narkotyków?
P. W.Gers – tak .
Radny W.Szymański – czy skrzyżowanie przy kiosku służy do zatrzymywania autobusów i wysadzania pasażerów?
P.W.Gers – oczywiście ,że nie , jest to wykroczenie .
P.S kulimowska Stowarzyszenie na Rzecz Zwierząt- czy policja reaguje na okrucieństwo wobec zwierząt?
P.Z.Pucelak – oczywiście ,że tak.
Wójt Gminy – współpraca z policja układa się bardzo dobrze i dziękuję za tę współpracę . Współpracujemy również na niwie sportowej.
Radny W.Szymański – wywrotki , które pracują przy budowie autostrady w ogóle nie zwracają uwagi na inne samochody.
P.Z.Pucelak – przekażę tę informację do Wydziału Ruchu Drogowego . Każdy użytkownik drogi musi przestrzegać przepisów o ruchu drogowym. Ja również dziękuję za współpracę i wsparcie finansowe . Na ręce Komendanta Gminnego OSP składam podziękowanie wszystkim strażakom , którzy wielokrotnie pomagali nam przy poszukiwaniu osób zaginionych .
Przew. Rady Gminy – ja również dziękuję i życzę coraz lepszych wyników w pracy .
Do pkt.7.Ocena stanu ochrony p.poż. na terenie gminy Dobre .
Przew.Rady Gminy – w dniu dzisiejszym pan Ufnal Komendant Powiatowy PSP w Mińsku Mazowieckim nie mógł wziąć udziału w sesji z uwagi na liczne obowiązki zawodowe.
Tym nie mniej wszyscy radni otrzymali informację za 2010 rok w materiałach na sesję .
W sesji udział bierze pan Ireneusz Gałązka komendant Gminny OSP .
Pan I. Gałązka przedstawił informację z realizacji zadań OSP za 2010 rok .
Informacja na piśmie w załączeniu .
Wójt Gminy – składam podziękowanie wszystkim strażakom z terenu gminy Dobre. Mieszkańcy wiedzą ,że mogą liczyć na pomoc ze strony straży . W najbliższym czasie Rada Gminy musi podjąć uchwałę w sprawie ekwiwalentu dla strażaków , inna sprawa jest czy strażacy będą chcieli z tego skorzystać czy nie . Proszę zwrócić uwagę na to ,że w związku z przemianami cywilizacyjnymi i zmianą rodzaju zagrożeń strażacy biorą udział w wielu akcjach nie związanych z pożarami . Są to wypadki komunikacyjne , podtopienia . Staram się wspierać stan techniczny remiz , bo służą one wszystkim mieszkańcom. . Jeśli na dzień dzisiejszy jest zapotrzebowanie na sprzęt sportowy to proszę zgłaszać się do Urzędu Gminy . Zakupy te nie będą finansowane ze środków strażackich .
Pan I. Gałązka – wspólnie z Wójtem i Prezesem Zarządu Gminnego ustaliliśmy ,że w tym roku nie będziemy robić zakupów w Biurze Terenowym w Siedlcach .
W nawiązaniu do pisma dot. zakupu motopompy , jest to niezbędny zakup dla naszej jednostki i proszę druhów radnych o poparcie tego zakupu .
Radny M.Koseski – trzeba zająć się jednostka OSP w Nowej Wsi.
Wójt Gminy – nie bardzo to ma sens .
Radna Hanna Wadas – proszę o skorygowanie wydatku w Mlęcinie , kwota 35 tysięcy złotych przeznaczona była na centrum Mlęcina .
Wójt Gminy – ale na budynek remizy .
Do pkt.3.Wnioski stałych Komisji.
Komisje wniosków nie zgłosiły.
Radny Sławomir Wierzba – na posiedzeniu Komisji zgłaszałem wniosek o remont mostku i drogi w Modecinie .
Wójt Gminy – skierowano pismo do Zarządu Dróg.
Do pkt.4.Informacja Wójta Gminy z działalności między sesjami :
1/zawarto umowę na wykonanie zadania „przebudowa części pomieszczeń Urzędu Gminy w Dobrem,
2/trwają prace budowlane dotyczące „Budowy kanalizacji sanitarnej z podłączeniami kanał sanitarny D,E, F wraz z kanałami bocznymi w Dobrem „
3/odbyły się wybory na sołtysów i do rad sołeckich , w 3 sołectwach nie dokonano wyboru ,
4/przygotowujemy wybory do Izb Rolniczych ,
5/rozpoczyna się spis powszechny ludności ,
6/do odebrania z księgowości są PIT – y ,
7/od marca następuje zmiana godzin pracy Urzędu Gminy,
8/nasza gmina jest rekordzistą jeśli chodzi o składanie i pozyskiwanie wniosków o środki unijne ,
9/przygotowano nakazy podatkowe,
10/uległ likwidacji Bank Spółdzielczy w Dobrem i został włączony jako filia do Banku w Mińsku Mazowieckim . Trwają rozmowy odnośnie obsługi naszych mieszkańców, którzy dokonują wpłat na konto gminy . Ustalono ,że od tych wpłat nie będzie pobierana opłata bankowa ,
11/brałem udział w spotkaniu Wójtów ,
12/ w dniu 20 stycznia odbyła się rozprawa administracyjna w sprawie utworzenia Zakładu Przetwórstwa Mięsnego w Dobrem ul.Rynek ,
13/ w dniu 11 lutego odbyły się obchody rocznicy bitwy pod Dobrem,
14/ w dniu 19 lutego Ochotniczej Straży pożarnej w Dobrem nadano sztandar,
15/ w styczniu w ramach LGD ogłoszono nabór wniosków na małe projekty,
16/odbyło się losowanie do ligi samorządowej w piłce siatkowej ,
Do pkt.5.Zapytania radnych .
Radny W. Szymański – kiedy będzie doprowadzone do porządku targowisko . Ile wynosi zadłużenie gminy na koniec 2010 roku ?
Radny Michał Poławski – na I sesji mówił Pan ,że pieniądze na inwestycje rozdzieli
Rada Gminy , okazało się , że będzie robiona droga w Pokrzywniku , kto podjął decyzję ?
Radny W. Szymański – czy wysłane zostało pismo do OSP w Dobrem ?
Radny Stanisław Pawiński – co dzieje się z ciśnieniem wody ?
Radny Sł.Wierzba – czy zostało wysłane pismo do Krajowego Rejestru Sądowego odnośnie karalności radnych ?
Radny Andrzej Bziuk – czy wysłano dokumentację odnośnie drogi w Mlęcinie?
Radny W. Szymański – dochodzą mnie słuchy ,że kierowca busa szkolnego jeździ samochodem służbowym do domu ? Np . W dniu 6 stycznia br.
Radny Sł.Wierzba – czy bus szkolny ma obowiązek dowożenia wszystkich dzieci i ile musi wynosić odległość od miejsca zamieszkania dziecka do szkoły?
Radny M.Koseski – czy było skierowane pismo do zarządu Dróg odnośnie rowów i mostku w Modecinie oraz o znaki .
Radny W.Szymański – chodzi o czyszczenie rowów przy drogach powiatowych , wycinane są krzaki i drzewa i pozostawiany jest bałagan .
Radny St. Pawiński – rowy zarośnięte są drzewami , krzakami i są zaśmiecone .
Radna H.Wadas – proszę o oznakowanie drogi w Mlęcinie , że jest szkoła .
Do pkt.8. Projekt uchwały w sprawie funduszu sołeckiego .
Jako pierwszy głosowano projekt uchwały w sprawie nie wyrażenia zgody na utworzenie funduszu sołeckiego na 2012 rok .
Radni w głosowaniu jawnym nie podjęli uchwały 6 głosami za przy 7 przeciwnych i 2 wstrzymujących się od głosu .
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie funduszu sołeckiego .
Radni w glosowaniu jawnym podjęli uchwałę 9 głosami za przy 5 przeciwnych i 1 wstrzymującym się od głosu .
Uchwała Nr IV/21/11 na piśmie w załączeniu.
Do pkt.9.Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Dobre .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 12 głosami za przy 3 wstrzymujących się od głosowania .
Uchwala Nr IV/22/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.10.Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Dobre .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 2 wstrzymujących się od głosu .
Uchwała Nr IV/23/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.11.Projekt uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków ze środków budżetu gminy dla budynków mieszkalnych z terenu gminy Dobre .
Radni w głosowaniu podjęli uchwałę 14 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .
Uchwała nr IV/24/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.12.Projekt uchwały w sprawie uchwalenie Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Dobre z organizacjami pozarządowymi .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.
Uchwała nr IV/25/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.13. Projekt uchwały w sprawie wystąpienia o zmianę urzędowej nazwy miejscowości „Zdrojówki „ na „Dobre ul. Zdrojówki „ .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .
Uchwała nr IV/26/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.14.projekt uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Dobre .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.
Uchwała Nr IV/27/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.15.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej położonej w miejscowości Rudzienko stanowiącej własność gminy Dobre w drodze przetargu nieograniczonego .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 13 głosami za przy 2 wstrzymujących się od głosu .
Uchwała Nr IV/28/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.16.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na najem na czas nieokreślony pomieszczenia zlokalizowanego w budynku oczyszczalni ścieków , położonej w miejscowości Zdrojówki gmina Dobre oraz na bezprzetargowy tryb zawarcia umowy .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 14 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .
Uchwała nr IV/29/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.17.Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na najem na czas nieokreślony dwóch pomieszczeń zlokalizowanych na parterze obiektu szkoły – gimnazjum w Dobrem przy ulicy Szkolnej oraz na bezprzetargowy tryb zawarcia umowy najmu .
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę 14 głosami za przy 1 wstrzymującym się od głosu .
Uchwała nr IV/30/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.18.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Dobre do zatwierdzenia projektu POKL.09.05.00-14-141/10 pt.”Warsztaty podnoszenia kompetencji wychowawczych „ współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).
Radni w głosowaniu jawnym podjęli uchwałę jednogłośnie .
Uchwała Nr IV/31/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.19.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Dobre do zatwierdzenia projektu POKL.09.05.00-14-150/10 pt.”Dobre w teatrze „ współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego „ (EFS) .
Radni w głosowaniu jawnym uchwałę podjęli jednogłośnie .
Uchwała nr IV/32/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.20.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Dobre do zatwierdzenia projektu POKL 09.05.00-14-202/10 pt.”Bitwy drewnianej armii – czyli Ala i as w krainie szachów” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego .
Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę .
Uchwała Nr IV/33/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.21.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Wójtowi Gminy Dobre do zatwierdzenia projektu POKL.06.03.00-14-006/10 pt.”Czas na nowy zawód” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego „ (EFS).
Radni w glosowaniu jawnym jednogłośnie podjęli uchwałę.
Uchwała Nr IV/34/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.22.Informacja z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2010 rok.
Uwag do informacji nie zgłoszono .
Do pkt.23.Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2011 rok.
Radni w głosowaniu jawnym uchwałę podjęli jednogłośnie .
Uchwała Nr IV/35/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.24.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Dobre na 2011 rok .
Radni w głosowaniu jawnym uchwałę podjęli jednogłośnie .
Podczas głosowania nieobecny jeden radny .
Uchwała nr IV/36/11 na piśmie w załączeniu .
Do pkt.25.Radni w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęli protokół z poprzedniej sesji tj.z dnia 29 grudnia 2010 roku .
Podczas głosowania nieobecny jeden radny .
Do pkt.26.Odpowiedzi na zapytania radnych .
1/porządek na targowisku – firma korzystała trochę z targowiska , obecnie usunęła materiały , ale porządek będzie możliwy po zakończeniu budowy kanalizacji,
2/na koniec 2010 roku dług wynosił 4,1 mln złotych ,
3/drogę w Pokrzywniku zaakceptowano przy budżecie gminy ,
4/nie było formalnego wniosku o wysłanie pisma do OSP w Dobrem ,
Radny W. Szymański – to był formalny wniosek , Przewodniczący Rady nie dopełnił obowiązku głosowania .
5/ciśnienie wody , w dniu dzisiejszym była awaria wodociągu , spięcie wodociągu Rąbierz – Antonina ma poprawić ciśnienie wody ,
6/dokumentacja na drogę w Mlęcinie - jestem umówiony w Starostwie w przyszłym tygodniu , abym mógł podjąć dalsze kroki ,
7/bus szkolny był u kierowcy w dniu 6 stycznia br. przekażę tę informację pani dyrektor GZAS ,
8/gmina nie dowozi dzieci jeśli jest komunikacja publiczna , jeśli jej nie ma ,to naszym transportem dowożone są dzieci ze szkół podstawowych zamieszkałych 3 km , dla gimnazjum 4 km ,
9/droga w Modecinie – odbyłem rozmowę w panem Solonkiem , jeszcze raz ponowię prośbę , ale na piśmie ,
10/wycinka drzew z rowów – obowiązkiem właściciela drogi jest czyszczenie rowów ,, jeśli chodzi o drogę gminną to mieszkańcy za moja zgodą mogą czyścić rowy i drewno zabierać na opał bez ponoszenia żadnych opłat .
Zwrócą uwagę Zarządowi Dróg Powiatowych , aby pracownicy dbali o porządek ,
11/oznakowanie drogi przy szkole w Mlęcinie – skieruje pismo do Zarządu Dróg o postawienie znaku ,
Do pkt.27.Radny W. Szymański – ponawiam formalny wniosek o skierowanie pisma do OSP w Dobrem w jaki sposób były dzielone środki na OSP w 2010 roku .
Radni w głosowaniu jawnym wniosek przyjęto 13 głosami za przy 1 przeciwnym i 1 wstrzymującym się od głosu .
Radny Krzysztof Laskowski – interesuje mnie sprawa nowej studni głębinowej i braku ciśnienia wody .
Wójt Gminy - z nowo wywierconej studni woda nie nadawała się do picia . Obecnie woda jest uzdatniana i być może już niedługo będzie nadawała się do spożycia .
W Dobrem są trzy studnie . Jedna z firm zaproponowała nam renowację jednej z nich . Prace te wykonano za kwotę 15 tysięcy złotych . Po renowacji wydajność znacznie wzrosła .
Radny Sł. Wierzba – w uchwale o przydomowych oczyszczalniach ścieków napisane jest ,że do odbioru ścieków uprawnione są specjalistyczne firmy . Ile ich jest na terenie naszej gminy ?
Wójt Gminy – na naszym terenie nie ma o ogóle , ale są w sąsiednich gminach i mogą u nas świadczyć usługi .
Radny Sł. Wierzba - zgłaszam wniosek , aby na nasz teren dopuścić inne firmy i udzielić im koncesji
Wójt Gminy - nie widzę żadnego problemu , każdy chętny przedsiębiorca , jeśli spełni wymagania , otrzyma koncesję .
Radny W. Szymański – proszę o zwrócenie uwagi właścicielowi firmy TAJ BUS , aby zachowywał się stosownie , wywiercił dziury w przystanku na rozkład jazdy swojego pojazdu , zniszczył nam przystanek . Na zwrócenie uwagi był niegrzeczny i arogancki .
Wójt Gminy – radni nie mogą zwracać uwagi prywatnym przedsiębiorcom . W momencie uruchomienia usług w zakresie przewozu osób mieszkańcy wyrazili swoje zadowolenie . Na świadczenie usług ja wydałem koncesję .
Radny W. Szymański – przecież powiedział pan ,że przedsiębiorca będzie jeździł tak jak chce .
Wójt Gminy – oczywiście ,że tak , ale zgody na niszczenie przystanku nie dałem .
P.Skulimowska mieszkanka Wólki Kobylańskiej – czy nie byłaby wskazana pomoc całym rodzinom dotkniętym alkoholizmem .
Wójt Gminy - to się dzieje od bardzo wielu lat , ale to są tematy , których nie nagłaśnia się .
Funkcjonuje ruch ALANON czyli rodzin alkoholików .
Radny M.Poławski -proszę o zabezpieczenie środków na drogę na tzw wygonie w Porębach Nowych na 2012 rok. A drogi w Pokrzywniku naprawdę nie pamiętam ..
Radny W. Szymański – na targowicy jest ogromny bałagan , samochody osobowe nie mogły wyjechać , było takie błoto Firma powinna zrobić już porządek . Za co bierzemy opłaty.
Deo pkt.28.W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy dokonał zamknięcia sesji .
Protokółowała: Anna Kalinowska
Przewodniczący Rady Gminy: Ryszard Jan Szczurowski
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Krzysztof Kozłowski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Krzysztof Kozłowski |
Data wprowadzenia: | 2011-10-13 10:42:19 |
Opublikował: | Krzysztof Kozłowski |
Data publikacji: | 2011-10-13 11:12:04 |
Ostatnia zmiana: | 2011-10-13 11:12:10 |
Ilość wyświetleń: | 850 |