Dobre, 21-05-2010r
OS.0303/2/09
W związku z zapytaniami skierowanymi do Zamawiającego w postępowaniu pn. „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu Internet dla mieszkańców Gminy Dobre zamawiający wyjaśnia
Pytanie 1:
W odniesieniu do wymagania Zamawiającego przedstawionego w Załączniku nr 7
budowy co najmniej jednego masztu umożliwiającego instalację projektowanej stacji bazowej 4-sektorowej. Czy możliwe jest wyłączenie z postępowania konieczności budowy 40 metrowego masztu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia i zastąpienie go propozycją wskazania przez Wykonawcę lokalizacji dla anten stacji bazowej na istniejącej już w Gminie Dobre infrastrukturze (np. istniejące maszty, kominy), przy założeniu, że wskazane miejsce będzie jedynie propozycją i nie będzie ostatecznie obligowało oferenta do wykorzystania tej lokalizacji, jeżeli z przyczyn niezależnych od Oferenta będzie to niemożliwe? Jak w takim przypadku należy skalkulować koszty rozwiązania z dzierżawą masztu lub komina?
Odpowiedź: Zamawiający zgadza się na zmianę zapisu dotyczącego konieczności budowy 40 metrowego masztu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca może użyć do realizacji projektu istniejącej na terenie gminy infrastruktury. Koszty dzierżawy należy wkalkulować w ofertę realizacji projektu w części dotyczącej masztu. W przypadku użycia istniejącej infrastruktury Zamawiający nie wymaga budowy masztu.
Pytanie 2:
Czy Oferent może przyjąć, że możliwość podłączenia do sieci szerokopasmowej
potencjalnej grupy nowych odbiorców określonych jako „inni, będących jednostkami użyteczności publicznej na terenie Gminy Dobre, nie będzie obligatoryjna dla Oferenta w tym postępowaniu, a jedynie Oferent powinien zwrócić na to uwagę przy projektowaniu rozwiązania tak, aby w miarę możliwości była taka możliwość w przyszłości, nie wykluczając jednocześnie konieczności rozbudowy rozwiązania w tym celu?
Odpowiedź: Zamawiający przyjmuje, że podłączenia do sieci szerokopasmowej potencjalnej grupy nowych odbiorców określonych jako „inni, będących jednostkami użyteczności publicznej na terenie Gminy Dobre, nie będzie obligatoryjna dla Oferenta w tym postępowaniu, a jedynie Oferent powinien zwrócić na to uwagę przy projektowaniu rozwiązania tak, aby w miarę możliwości była taka możliwość w przyszłości, nie wykluczając jednocześnie konieczności rozbudowy rozwiązania w tym celu
Pytanie 3:
Z technicznego punktu widzenia nie jest możliwe zapewnienie wydajności gwarantowanej 100% dostępu do i z routera brzegowego dostawcy, zarówno jeśli chodzi o gwarancję dostępności łącza, jak i gwarancje jego przepływności. Czy Zamawiający godzi się na złagodzenie tego wymagania do wartości gwarantowanej dostępności przepływności łącza do Internetu (do i z routera brzegowego dostawcy) techniczne możliwych do zagwarantowania i możliwych do zaoferowania przez dostawców łącza?
Odpowiedź: Zamawiający stawiając warunek dla łącza internetowego, że „Wykonawca w ramach świadczonej usługi zapewni c wydajność gwarantowana 100% do i z routera brzegowego dostawcy, miał na myśli dostarczenie takiego łącza klasy operatorskiej, które będzie łączem o pełniej, stałej i gwarantowanej minimalnej przepustowości 20Mb/s w każdej, dowolnej chwili w całym okresie świadczenia usługi. To znaczy, że wymagane jest dostarczenie łącza do Internetu, które nie będzie posiadało na relacji do i z routera brzegowego dostawcy tzw. mechanizmu nadsubskrypcji (ang. overbooking), który to mechanizm może powodować obniżenie przepływności łącza poniżej wymaganego poziomu w dowolnym przedziale czasowym. Jednocześnie łącze to powinno być zrealizowane takimi środkami technicznymi, aby zapewnić stałe i nieprzerwane świadczenie usługi dostępu do Internetu w całym okresie jej świadczenia.
Pytanie 4:
Czy świadczenie „gwarancji na sieć należy rozumieć jako gwarancję w odniesieniu do sprzętu radiowego, czy gwarancję na wykonaną usługę budowy sieci?
Odpowiedź: Zamawiający przez sformułowanie „gwarancji na sieć rozumie wszystkie prace wykonane przez Wykonawce i dostarczone przez niego urządzenia, z wyłączeniem urządzeń w specyfikacji których wymieniono dłuższy okres gwarancji.
Pytanie 5:
Czy zamawiający godzi się, aby wszelkie gwarancje na sprzęt były świadczone w formie standardowej przez producenta danego rozwiązania i w okresie na jaki przewiduje producent, bez konieczności wykupywania dodatkowych pakietów gwarancyjnych, przy założeniu że jest to możliwe?
Odpowiedź: Nie, Zamawiający wymaga aby wszelkie zobowiązania gwarancyjne były świadczone przez Wykonawcę lub w jego imieniu przez serwis producenta, przez okresy wymienione w SIWZ
Pytanie 6:
Z uwagi na konieczność zaprojektowania i budowy co najmniej jednego masztu aluminiowego o wysokości 40 m nad poziomem morza i posadowienia masztu w pobliży siedziby Urzędu Gminy lub na budynku na budynku należącym do Spółdzielni Mieszkaniowej „Zgoda oraz z uwagi na to, iż Wykonawca jest zobowiązany do:
Epozyskania niezbędnych wypisów oraz wyrysów,
Euzyskania decyzji z dróg, jednostek administracji samorządowych itp.,
Euzyskania decyzji lokalizacyjnej oraz wszelkich niezbędnych uzgodnień,
Eadaptacji projektu podstawowego do konkretnej lokalizacji,
Ewykonania projektu fundamentów do konkretnej lokalizacji.
Ewykonania projektu elektrycznego zasilania masztu „na podlicznik
Ewykonania pomiarów geologicznych
Ewykonania mapy do celów projektowych
EWykonania wszelkiej nie wymienionej wyżej potrzebnej dokumentacji.
Biorąc pod uwagę konieczność pozyskiwania uzgodnień urzędowych w procesie pozwolenia na budowę, nie jest możliwe zrealizowanie ww wymagań w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie zakończenia wdrożenia, tj. 31 sierpnia 2010r.
Czy Zamawiający bierze pod uwagę, w uzasadnionym przypadku wynikającym z konieczności dokonania stosownych uzgodnień, zmianę wymaganego terminu zakończenia wdrożenia z 31 sierpnia 2010r. na inny późniejszy termin, bez obciążania z tego powodu Wykonawcy karami umownymi?
Odpowiedź: W przypadku przedłużającej się procedury uzyskania dokumentacji występującej po stronie Zamawiającego, dopuszcza się przedłużenie terminu wykonania umowy zgodnie z XXXII, pkt 3 SIWZ:
„
Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji zaistnienia [...] konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót, konieczności zmiany harmonogramu robót i finansowania, konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, [...] jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy[...]. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 7 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy.
Pytanie 7:
Prosimy o jasne określenie czasu trwania zamówienia, w rozumieniu świadczenia usługi utrzymania łącza internetowego, ponieważ w Ogłoszeniu przedstawiony został okres trwania zamówienia lub termin realizacji 30 miesięcy, natomiast z zapisów w SIWZ wynika, że jest to 28 miesięcy (od 01.09.2010 do 31.12.2012 r.)? Jaki wpływ na okres realizacji usługi dostępu do Internetu będzie miało przesunięcie terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, m.in. przedstawionych w Pytaniu 6?
Odpowiedź: Termin realizacji umowy wynosi 30 miesięcy z czego budowa sieci 2 miesiące natomiast świadczenie usług internetowych kolejnych 28 miesięcy, łącznie zatem 30. Jeśli przesunięcie terminu wykonania umowy będzie miało wpływ tylko na budowę części infrastruktury, to nie wpłynie to na termin rozpoczęcia świadczenia usługi dostępu do internetu.
Pytanie 8:
Czy abonament za świadczenie usług dostępu do Internetu ma być zawarty w kwocie całkowitej oferty, uwzględniając cały okres świadczenia usług dostępu do internetu? Jaki okres świadczenia usługi należy w tej kalkulacji uwzględnić?
Odpowiedź: Abonament za świadczenie usług dostępu do Internetu ma być zawarty w kwocie całkowitej oferty. Faktury za świadczenie usługi Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu co miesiąc. W kalkulacji należy uwzględnić okres świadczenia usługi od 1 września 2010r. do 31 grudnia 2012r.
Pytanie 9:
W przedstawionym w Załączniku nr 5 projekcie umowy, w paragrafie 3 ust. 7 na str. 2.
widnieje zapis:
}7. Jeżeli zafakturowane prace zostały wykonane przez podwykonawcę, Wykonawca dołączy do faktury następujące załączniki:
a) kserokopię faktury podwykonawcy, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę,
b) protokół odbioru części prac
c) cesję wierzytelności z faktury na podwykonawcę ze wskazaniem banku podwykonawcy oraz nr rachunku.
Czy Zamawiający może zmodyfikować przedstawiony w cytowanym ustępie projektu Umowy zapis, aby Wykonawca przedkładał jedynie oświadczenie podwykonawcy określające zakres wykonanego zlecenia, natomiast stosowne rozliczenia wykonawcy z podwykonawcą, będą realizowane bezpośrednio pomiędzy wykonawcą i podwykonawca, bez udziału zamawiającego, po uregulowaniu należności przez zamawiającego wobec wykonawcy?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę cytowanego zapisu.
Pytanie 10:
W Załączniku nr 7 w punkcie II.1 zamawiający opisuje wymagania dotyczące agregatu prądotwórczego o mocy co najmniej 15kVA. Czy agregat prądotwórczy będzie współpracował z zasilaczem awaryjnym UPS? Jeżeli tak, to prosimy o podanie typu zasilacza, producenta i mocy znamionowej. Prosimy o wskazanie lokalizacji, w której będzie zainstalowany agregat prądotwórczy.
Odpowiedź: Zasilacz UPS znajdujący się na wyposażeniu serwerowni to Ever Sunline 1600. W projekcie planowany jest zakup urządzenia o mocy rzeczywistej nie mniejszej niż 1920W.
Do agregatu prądotwórczego będą podłączone wszystkie urządzenia znajdujące się w serwerowni. Agregat prądotwórczy zostanie zamontowany w budynku Urzędy Gminy, dokładna lokalizacja zostanie ustalona z Wykonawcą w czasie projektowania sieci.
Pytanie 11:
Dotyczy: „Dodatkowo dostarczona radiolinia musi mieć możliwość zainstalowania bezpośrednio w urządzeniu IDU następujących interfejsów:
do 6 x E3
do 126 x E1 (G.703)
do 4 x STM1 optyczne
do 2 x STM4 optyczne
Ponieważ w projektowanym systemie nie przewiduje się konieczności wykorzystywania transmisji rzędu STM-4, czy Zamawiający dopuszcza system posiadający możliwość zainstalowania bezpośrednio w urządzeniu IDU porty sieciowe do 6 x E3, do 126 x E1 (G.703), do 4 x STM1 optyczne?
Odpowiedź: Zamawiający rezygnuje z zapisu w SIWZ:
„Dodatkowo dostarczona radiolinia musi mieć możliwość zainstalowania bezpośrednio w urządzeniu IDU następujących interfejsów:
· do 6 x E3
· do 126 x E1 (G.703)
· do 4 x STM1 optyczne
· do 2 x STM4 optyczne
Pytanie 12:
Dotyczy wymagania: „Radiolinia musi mieć możliwość obsługi mechanizmów LCAS. Czy Zamawiający dopuszcza system nie mający możliwość obsługi mechanizmów LCAS, a realizujący podobne funkcje przy wykorzystaniu np. mechanizmu adaptacyjnej modulacji?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza system nie mający możliwość obsługi mechanizmów LCAS, a realizujący podobne funkcje przy wykorzystaniu np. mechanizmu adaptacyjnej modulacji.
Pytanie 13:
Dotyczy wymagania: „Szybkość działania ATPC większe niż 50dB/s. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie radiolinii mającej szybkość działania ATPC 6dB/s?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza zastosowanie radiolinii mającej szybkość działania ATPC 6dB/s.
Pytanie 14:
Dotyczy wymagania: „Oprogramowanie do zarządzania typu EMS oparte na sieci Web wbudowane w urządzenie (konfiguracja sprzętu bez konieczności wykorzystania dodatkowego oprogramowania z poziomu dowolnej przeglądarki WWW). Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie radiolinii posiadającej wbudowany serwer WWW pozwalający na odczyt podstawowych parametrów konfiguracyjnych i statusu urządzenia oraz konfigurację radiolinii za pomocą zewnętrznej aplikacji?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający zgadza się na zastosowanie radiolinii posiadającej wbudowany serwer WWW pozwalający na odczyt podstawowych parametrów konfiguracyjnych i statusu urządzenia oraz konfigurację radiolinii za pomocą zewnętrznej aplikacji.
Pytanie 15:
Dotyczy wymagania: „Zamawiający wymaga, aby dla wszystkich części ODU
pracujących w przęśle był tylko jeden wspólny i uniwersalny moduł (jedna sztuka ODU) jako części zapasowa. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie radiolinii posiadającej w wymaganych pasmach 2 oddzielne moduły ODU: Low i High?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza zastosowanie radiolinii posiadającej w wymaganych pasmach 2 oddzielne moduły ODU: Low i High